Dag 42, heul veul regen

19 oktober 2022 - Covas, Portugal

Dit verhaal begint eigenlijk afgelopen nacht om 04.00 als we wakker worden van de regen. Normaal een fijn geluid op de caravan. Maar met de snelheid waarop het nu naar beneden komt is het eerder onheilspellend.

Als het onweer dan ook nog begint en de tijd tussen de flits en de klap steeds korter wordt is in slaap vallen eigenlijk geen optie meer. Buienradar geeft een donkerrode streep aan die nog 2 uur lang precies over het strookje van onze camping gaat en zo geschiedde. Pas tegen 06.00 wordt het rustiger en vallen we weer in slaap. Als we wakker worden horen we van onze Duitse buren dat de stroom op de hele camping was uitgevallen behalve bij ons.

De rest van de ochtend is het de ene bui na de andere en bedenken we waar we vrijdag naartoe zullen gaan. Als dit plan uitgewerkt is lopen we een rondje door het dorp en zitten we 15 minuten in een heel waterig zonnetje bij de caravan voordat de buien weer beginnen.

Een kort verhaal dus vandaag.