Dag 37, Portugal

15 oktober 2022 - Covas, Portugal

Een reisdag vandaag. Nog steeds plan A en we reizen vandaag van Muros naar Covas in Portugal. Het is een rit die begint en eindigt op slingerende wegen door kleine dorpjes en daardoor nog best wel intensief is. Het is maar 170 kilometer maar doordat we veel over binnenwegen rijden doen we er uiteindelijk 3 uur over. Het laatste stukje is echt helemaal om te lachen. Een local ziet dat we met de caravan een afslag nemen en probeert ons op andere gedachte te brengen. Maar na wat overleg met z'n vrouw besluit hij dat het moet kunnen en gaat ons voor om de weg vrij te houden. En het moet gezegd, dat is best prettig want smaller dan dit hebben we het nog niet veel meegemaakt.

Maar uiteindelijk komen we op een rustige en landelijke camping aan waar we vriendelijk geholpen worden door een man die ook  nog een woordje Engels spreekt. En dat opzich is handig, want mijn streak op Duolingo van 15 dagen richt zich alleen maar op de Spaanse lessen en niet op het in niets op Spaans lijkende Portugees.

We kiezen een fijn plekje uit en hebben de caravan in no-time op z'n plek staan. Ondanks de wolken is de temperatuur prima en zitten we nog lekker lang buiten. Marjon komt na een toiletbezoek met hartkloppingen terug bij de caravan, zie de foto hieronder. 😂😂

Iets wat we van tevoren helemaal niet bedacht hadden was dat er een uur tijdsverschil is ten opzichte van Spanje en daarom is het hier een uur vroeger donker dan waar we vanmorgen vertrokken waren. Grappig zo binnen Europa.

Vanavond in 1 ruk rampvlucht uit gekeken, een absolute aanrader waar we van onder de indruk waren.

Truste en tot morgen.

1. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    15 oktober 2022
    Marjon had kusje moeten geven, maar wat moet je met twee prinsen in een caravan? 😂🐸
  2. Johan van der Linden:
    15 oktober 2022
    En zo is het, heb je helemaal niets aan. 😘