Dag 124, Alicante

9 januari 2023 - Alicante, Spanje

Na een onverwacht warme nacht waarbij eerst het winterdekbed weg moest en daarna zelfs een raampje open, hebben we vandaag een heerlijke zonnige dag gehad. Deze dag hebben we doorgebracht in Alicante. Daar is nu de start van de ocean race aan de gang. Gisteren was er een race in de haven waar we in eerste instantie naartoe wilde. Maar bij nader inzien kozen we ervoor om te gaan als de boten in de haven lagen want dan kon je ze van dichtbij zien. En dat klopte. Net als dat we heel dichtbij konden parkeren trouwens. Het is altijd even kijken met parkeren in een grote stad, maar dat is hier geen enkel probleem. De scholen zijn hier ook weer begonnen en dus is het ook wat rustiger.

We lopen een uurtje over het evenemententerrein van de ocean race waarna we in de jachthaven op een bankje genieten van het prachtige weer. De temperatuur is vandaag weer boven de 20 graden en dat is zalig op 9 januari.

Als we over de Esplanade lopen stuiten we op een Indiaas restaurant en ploffen we neer voor een lunch van Butterchicken, naanbrood en gebakken rijst. En mijn hemel, wat smaakt het goed. We hebben echt genoten. Daarna lopen we door het oude centrum van Alicante en kwamen nog bekende tegen. Blijft toch grappig als je zo ver van huis bent en het op toeval berust. Tegen het einde van de middag stappen we weer in de auto voor de rit terug en doen onderweg nog een boodschap.

Truste en tot morgen.