Dag 122, Xalo en Calpe

8 januari 2023 - Calpe, Spanje

Het is vandaag heerlijk weer en onder de strak blauwe lucht met zon rijden we richting Xalo. Hier is elke zaterdag de grootste vlooienmarkt van de Costa Blanca. En inderdaad, er staan erg veel kramen met allerlei snuisterijen. Wij zijn goed voorzien met vlooienmarkt spullen en dan loop je toch anders over zo'n markt. En na een uurtjeop de markt drinken we nog even een bakkie en zetten we koers richting Calpe. Een badplaats op een half uur rijden. Ondanks dat het door de hoge flats aan de boulevard een beetje aandoet als Benidorm, is het echt een heel andere sfeer hier. Geen scootmobielen en Engelsen. Maar veel Spanjaarden en een meer gemengd publiek qua leeftijd. Heel relaxed en gezellig eigenlijk. En als we een half uurtje op een muurtje hebben zitten genieten van de zon, zee en kitesurfers, nemen we plaats op een terras in de zon en uit de wind. En het is heerlijk. We genieten van een lekkere pan paella en rekken de tijd op het terras met koffie en nog een drankje. En na een laatste rondje over de boulevard richting de hoge rots die het beeld van Calpe vormt, lopen we naar de auto voor de rit terug naar de camping. Een heerlijke dag met prachtig weer.

Truste en tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Patricia:
    8 januari 2023
    Wat een prachtig uitzicht over de zee met het zonnetje.
    jaloers hoor.
  2. Johan van der Linden:
    8 januari 2023
    Het is ook echt heerlijk en prachtig.