Dag 119, Altea

4 januari 2023 - Altea, Spanje

We rijden richting Altea vandaag. Een drukke badplaats op 45 minuten rijden van Vall de Laguar. Aan het begin van de boulevard parkeren we de auto in een wijkje en lopen we het laatste stukje richting de boulevard. Deze verrast. Het is gezellig, druk en de zon straalt op de terrasjes die alom aanwezig zijn. Ondanks dat het zonnig is, is de temperatuur echt een paar graden lager van vorige week en dat voelt frisser aan. Zeker op de camping die richting wat hoger in de bergen ligt. Hier in Altea is het voor het gevoel echt wat aangenamer en ploffen voor een lunch op het terras. We raken aan de praat met een Nederlands stel die in deze omgeving al minimaal 15 jaar overwinteren. Ze hebben nog genoeg tips voor de komende dagen en het is gezellig kletsen. We lopen de boulevard heen en weer en van de meneer van de tourist office hebben we de tip gekregen om de oude binnenstad ook te bezoeken. En die is verrassend leuk. Het is een wirwar van straatjes, trappetjes en wie huisjes. De wirwar komt uiteindelijk uit op het kerkplein waar het op dit moment een uitvaart gaande is. Een bruiloft hadden we al meegemaakt en nu is de cirkel compleet. Het is echt een verrassend leuk centrum waar we nog even doorheen lopen voordat we aan het einde van de middag richting de auto terug lopen en Altea ons echt verrast heeft. Leuk centrum en  prima boulevard waarb het goed toeven was in het zonnetje. Het was weer een fijne dag.

Truste en tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek