Dag 102, geen Elche

18 december 2022 - Guardamar del Segura, Spanje

We worden rustig wakker en dan ineens gaat het snel. Er blijkt op een half uurtje fietsen over hobbelige wegen en afgezette paden van hier een grote markt te zijn midden in citroen boomgaarden. En die markt duurt tot 14.00 uur. Dus zonder ontbijt stappen we op de fiets en 35 minuten later zetten we de fiets in de berm en lopen de markt op. Het plan om naar Elche te gaan is dus helemaal afgeschoten. Dat komt woensdag wel.

Het is inderdaad een grote markt met veel nepspullen en troep die je op elke toeristenmarkt ziet. Maar ook ondergoed voor de oudere dames onder ons in de welbekende huidskleur. Er is een gedeelte met groente en fruit en een groot gedeelte met eten en drinken.

Maar het meest opvallend is de grote Belgische "kroeg" waar Wolter Kroes uit de speakers knalt. Deze plek is een verzamelplaats voor de Belgen die hier overwinteren.

Wij belanden eerst op een terras voor een bakkie koffie en thee en na een uurtje lopen over de markt belanden we op het verkeerde terras en eten we vieze tapas. Maar even verderop hadden we een Thais restaurant gezien wat we hadden overgeslagen, want we zijn in Spanje. 🤔

Maar even later zaten we er toch en hebben we echt heerlijk gegeten. Gebakken rijst met een saté kan zo verschrikkelijk lekker zijn en dat was het. Met het zonnetje aan de blauwe hemel is het hier heerlijk toeven. Het is ook gezellig met de eigenaar, dus genieten we. Ondertussen wordt de markt om ons heen afgebroken en stappen we om 15.00 weer op de fiets voor het ritje terug naar ons "huisje".

We kijken een zeer vermakelijke finale van het WK en eten nog een portie meegebrachte gebakken rijst. 😂

Morgen staat het programma vast. We worden weer om 09.30 op de golfbaan verwacht.

Truste en tot morgen.

1. Femke:
    19 december 2022
    Wat een heerlijk weer bij jullie 🌞 ik vind Juan en Maria wel bij jullie passen nu je in Spanje bent😁
    Wat een wedstrijd hè!!!!😘
  2. Johan van der Linden: