Dag 90, reizen

6 december 2022 - Nerja, Spanje

Vandaag staan we op en prikt er een waterig zonnetje door de bewolking. We ontbijten rustig en gaan even na 11.00 uur op weg voor een rit door Andalusië. En wat is het mooi. We waren een aantal dagen geleden in een Western-achtig dorpje maar de omgeving waar we vandaag doorheen rijden heeft ook dat sfeertje. En 145 minuten later rijden we via Malaga het dorpje Nerja binnen. We slapen 2 nachten op camping Cortijo San Miguel.

Deze camping is ons onderweg door diverse mensen aangeraden en dat is niet altijd een voordeel. Het zorgt voor hooggespannen verwachtingen en daar voldoet de camping niet direct aan. Het sfeertje is wel fijn en we raken snel aan de praat met de Nederlandse kolonie die hier ook is neergestreken. 2 alleengaande dames die allebei hun huis verkocht hadden en nu in een camper leven. De ene 35, maar de andere dik in de 70 en pas 5 weken onderweg. Heel stoer.

We staan vlot en na de late lunch gaan we het strand verkennen en lopen daar terwijl de zon zakt een lekker rondje. Pip snuffelt zich weer suf. En op een terrasje genieten we nog even van de langzaam ondergaande zon terwijl de wind ook afzwakt. Het is 17.30 als we terug zijn bij de caravan en we nog steeds buiten kunnen zitten en dat is toch al even geleden. Morgen gaan we aan het einde van de middag richting Malaga omdat daar spectaculaire kerstverlichting schijnt te zijn. We gaan het zien

Truste en tot morgen.

1. Marina:
    7 december 2022
    prachtige foto's! Oeh kerstverlichting, altijd goed! Hier is het donker en koud.
    Wat heerlijk dat jullie om half 6 nog lekker buiten kunnen zitten. Kan hier ook, in je ski-pak ;-) haha

Dikke knuffel van ons!
  2. Johan van der Linden:
    7 december 2022
    De foto's volgen vanavond. Dit klimaat is echt wel heel lekker inderdaad. Makkelijk genieten.
    Dikke knuffel terug van ons.