Dag 82, voor het eerst naar de Chinees

29 november 2022 - Almodôvar, Portugal

Ondanks dat de nachten hier serieus koud zijn, 4 à 5 graden is het hier overdag echt heerlijk. En dus ook vandaag. En we genieten ervan. Gewoon in het zonnetje in de stoel. En natuurlijk lekker lopen met Pip, die ontzettend in de rui is op dit moment. Tijdens de wandeling hebben we de furminator meegenomen. Een borstel die veel van de haren weg haalt die dus niet meer in de caravan belanden. En dat is echt heel fijn. 😉

Een ander ding wat nóg steeds op het lijstje staat tijdens de wandeling is het fotograferen van de ijsvogels. Ze vliegen echt veel langs, maar gaan dan niet op een takje zitten zodat ik daar dan een foto van kan maken. De blauwe kleur die ze hebben is echt heel mooi, dus we blijven het proberen.

Wat in Portugal echt een fenomeen is, is "de Chinees". En dat is eigenlijk een Ali express in een winkel.  Het is bomvol, ze hebben alles en alles is van inferieure kwaliteit. Maar het is echt geniaal en we kijken onze ogen uit. We gingen hierheen omdat we na 2.5 maand onderweg te zijn voor het eerst wat missen. En dat is een staafmixer. 😂😂😂 We reizen namelijk al een paar weken rond met een pompoen. Die we wilde grillen, maar dat is nog steeds niet gebeurt. Dus wordt het nu pompoensoep, dankzij de staafmixer van de Chinees. Niet vandaag, maar zeker deze week. Eigenlijk te gek, een staafmixer kopen omdat je al weken met een pompoen rondrijdt. Maar je doet eens gek.

Truste en tot morgen.

1. Harry: