Dag 45, strand en stad

22 oktober 2022 - Gafanha da Boa Hora, Portugal

Het is droog als we opstaan en we besluiten vandaag de fietsen maar weer eens te pakken. En voor het eerst deze reis de fietskar er maar eens achter te hangen voor Pip. We fietsen naar het strand waar de golven werkelijk beuken op het strand. De kust van Portugal staat bekend om z'n hoge golven en met name nog iets lager bij Nazaré komen golven van 30 meter hoog voor. Maar de exemplaren hier van een meter of 5 zijn ook al aardig indrukwekkend. De wind waait hard over het strand en als Pip het strand op rent worden onze kuiten gezandstraald. Maar het is heerlijk op het strand. We lopen een stuk en waaien lekker uit. We fietsen nog even naar een pier waar de golven op uiteen spatten en voor de voorspelde buien op ons dreigen te vallen fietsen we terug naar de camping.

We pakken tussen de buien even wat huishoudelijk werk aan. De caravan en de auto zijn zodoende weer spik en span.

We besluiten nog even naar Aveiro te rijden. En wat een leuk stadje is dat. Het wordt het Venetië van Portugal genoemd en we snappen waarom, maar het is wel een oneerlijke vergelijking hoor. Het haalt het niet bij Venetië, maar is zeker de moeite waard. Pip trekt veel aandacht hier. Portugezen zijn honden wel gewend, maar misschien niet zoals bij ons als onderdeel van het gezin. Als we bij het centrale kanaal van Aveiro lopen wordt Pip continue geroepen en 1 meneer komt helemaal bij ons zitten en laat haar aan iedereen van het rondvaart bedrijf zien. We hebben ook wel een heel leuk hondje. We struinen nog wat door Aveiro en genieten van een puddingbroodje.

Waar we ook intens van genieten is het avondeten. Broccolisalade, gebraden kip en krielaardappeltjes. Het smaakt ons echt heerlijk. Inmiddels regent het al weer de hele avond, maar hebben we tussen de buitjes door een heerlijke dag gehad. Ook omdat de temperatuur hier gewoon 21 graden is en dat maakt zo'n verschil.

Truste en tot morgen.

3. Patricia:
    Blonde haren die pip😊
  4. Johan van der Linden:
    23 oktober 2022
    Veel zon hè, dan bleekt het. 😂😂😂
  5. Femke:
    Ah lieve Pip🐶🥰