Dag 44, naar Aveiro

22 oktober 2022 - Gafanha da Boa Hora, Portugal

Het is droog als we opstaan en we hadden gisteravond besloten dat we vanochtend zouden beslissen of we weg zouden gaan en waar we dan heen zouden gaan. En we besluiten om naar Aveiro te gaan. Het fijne van dat het nu droog is, is dat het lekker is om de caravan rijklaar te maken. En een ruim uurtje later draaien we de smalle weggetjes door de bergen richting de snelweg. En daar is die dan ineens, de hele grote vrachtwagen die je eigenlijk niet tegen wilt komen. Maar de chauffeur van de vrachtwagen zet hem in z'n achteruit en we kunnen net langs elkaar.

De rit over de snelweg gaat prima en zonder problemen en we staan bijna 3 uur later en 193 kilometer verderop de pootjes van de caravan weer uit te draaien op ons nieuwe plekje. Het is hier beduidend warmer dan op onze vorige stek en we kunnen gewoon lekker buiten zitten in de middag. Af en toe een drup maar echt lekker om weer buiten te eten.

In de middag rijden we nog even naar een winkel van Vodafone om de simkaart om te wisselen die we hadden gekocht omdat het internet het niet deed. Een vriendelijke jongedame doet erg haar best om ons te begrijpen en helpt ons erg goed. We hebben weer internet. We doen vaak niet zoveel op een dag dat we ons verplaatsen en ook vandaag doen we niet zoveel meer.

Truste en tot morgen.