Dag 38, Viana do Castelo

15 oktober 2022 - Covas, Portugal

Het is altijd weer grappig hoe een uur tijdsverschil invloed heeft op je slaap. Dus lekker op tijd wakker en we draaien ons nog even om voordat we de dag opstarten. Ondanks dat het bewolkt is, is de temperatuur prima en kunnen we onder ons luifel ontbijten. Hierna in de auto en kronkelen we 45 minuutjes door het hele groene landschap richting Viana do Castelo. 1 van de dingen die we willen zien is het uitzichtpunt Santa Luzia en zodra we het stadje inrijden zien we de borden staan en rijden we die kant op. Naarmate we hoger komen wordt het mistiger met als eindresultaat dat we boven echt helemaal niets zien. Zie de foto's.

Zelfs de kerk boven op de heuvel, die vlak voor ons staat, is niet helemaal te zien. We hebben er uitermate veel lol om en lopen de kerk even in. Mooi, maar niet bijzonder. Als ik het winkeltje op de top inloop staat het bomvol en zijn er echt bizar veel mensen aan het hoesten. Rechtsomkeert dus maar want we zitten heerlijk in onze bubbel. Het stadje zelf heeft een leuk oud centrum waar we lekker doorheen slenteren en op terrasje ploffen voor een broodje. Er stond al boven dat het broodje 15 tot 20 minuten kon duren, maar dat was nog te optimistisch. We hebben bijna 45 minuten op onze broodje gewacht. Maar hé, we hebben geen haast, zitten op een terras en af en toe prikt zelfs het zonnetje door de wolken heen. Wie maakt ons wat. Het broodje was overigens prima.

Hierna terug richting de auto en rijden we nog even langs de lidl voor een boodschapje. Terug op de camping nog een leuk gesprek met de buren en we constateren gezamenlijk dat er veel Nederlanders op weg zijn richting het zuiden. Benieuwd of we tegen die tijd nog een plekje kunnen krijgen op een camping. Maar wie dan leeft,..........

Wij trekken morgen door richting Porto.