Dag 20, rustig aan vandaag

27 september 2022 - Riaño, Spanje

Vandaag niet zoveel bijzonders gedaan. Maar met het uitzicht wat we hebben hoef je ook niet veel te doen om jezelf te vermaken. Zitten in een stoel en kijken door de verrekijker of je nog iets ziet op de bergen aan de overkant.

We beginnen inmiddels wel te wennen aan de siësta tijden in Spanje en zo beginnen we dus ruim op tijd aan onze wandeling naar het dorp voor een boodschapje. Het is 20 minuten lopen naar het kleine kruidenierswinkeltje waar weinig te halen is. Maar met wat ze hebben kunnen we wel een tortilla maken. Dus gaan we, na een omweg via de slager,  terug naar de camping met wortels, aardappel, doperwten en eieren. Bij de slager nog even pancetta gehaald voor een goede stevige avondmaaltijd.

Opvallend dat de boodschappen in Spanje sowieso goedkoper zijn dan in Nederland. Maar in de kleine winkeltjes vaak nog goedkoper dan in de grotere.

De rest van de dag doen we eigenijk niet zoveel spannends. We rijden en rondje met de auto, lopen nog even naar boven voor een uitzicht zonder hekken,  schommelen op een hele grote schommel, maken plannen voor de rest van de reis en bouwen dus een tortilla. Als deze langzaam ligt te garen tuurt Johan nog maar eens door z'n verrekijker. We zitten per slot van rekening in het gebied van de wolf en de beer. Ineens is de focus er, op een helling ver weg beweegt een zwart puntje achter een boompje. Het zou kunnen. Dus de camera gepakt, helemaal ingezoomd, foto geknipt en op de foto ingezoomd om een koe te zien. Helaas. De tortilla valt enigzins uit elkaar, maar smaakt prima. Nu tijd voor een bakkie.

Alvast truste en tot morgen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl