Dag 109, een foute kerstfilm

25 december 2022 - Guardamar del Segura, Spanje

Vanochtend opgestaan met een toch iets te droge mond en iets te wazig hoofd om te kunnen zeggen dat ik gisteren niet teveel gedronken heb. Maar in het zonnetje met een bakkie zakt alles weer naar normaal en bereiden we ons voor op de kerstlunch. We mogen om 13.00 aanschuiven aan tafel, maar komen iets later omdat we nog steeds het gevoel hebben vol te zitten van gisteravond. Dus tegen half twee is beter.

Het is een stuk rustiger dan gisteren en er is vandaag gezorgd voor muzikaal entertainment. Twee mannen, 1 van middelbare leeftijd en 1 twintiger die zingen met hulp van ingezongen bandjes en zichzelf de "Jersey boys" noemen.

Ze hebben als sfeerverhogend item ook een paar lichtjes op een statief meegebracht waar de jassen aanhangen en de man van middelbare leeftijd draagt een kerstmuts. De twintiger zingt om onverklaarbare redenen af en toe ineens 3 octaven lager met een stem die niet bij hem en het nummer past en ze proberen de boel aan de gang te krijgen alsof ze hun "finest hour" aan het beleven zijn.

Het publiek bestaat uit groepjes bejaarde Duitsers en Engelsen die elkaar ieder jaar weer gedurende een half jaar ontmoeten op deze camping en dan de hele dag bij elkaar zitten, twee tafels met families die uitstralen liever niet bij elkaar te willen zijn en wat koppels en we denken dat wij de jongste van het hele zaaltje zijn op de zingende twintiger na dan. En alles straalt een beetje de sfeer uit van zo'n rom com  in kerstsfeer waarin het allemaal erg ongemakkelijk is. Het wringt allemaal een beetje. Er hangen hier en daar wat ballen aan het systeemplafond, een slingertje groen aan een verplaatsbaar scheidingswandje en ledlampen die zo verschrikkelijk wit zijn dat de temperatuur in het zaaltje er 4 graden door zakt. En ondertussen staat de twintiger Elton John 4 octaven lager te verpesten. Waar de bejaarde groepjes onder invloed van wat drank, waar wij om duidelijke redenen vandaag van af blijven, klappend en zwaaiend in meegaan. Het is overigens niet dat we ons hier aan storen, in tegendeel het is zeer vermakelijk. En waarschijnlijk hadden wij in de toestand van gisteravond ook mee geklapt.

Nu hebben we veel lol gehad, samen met het Engelse koppel naast ons. Vooral om de bizarre hoeveelheid eten die we kregen. 3 voorgerechten, die qua hoeveelheid ook een hoofdgerecht hadden kunnen zijn. Als tussengerecht een salade. En het hoofdgerecht was geroosterde kalkoen. EEN HALVE!!!!! Vergezeld met 3 grote aardappelen. Het was echt bizar. De helft van alles was ook al teveel geweest en de hoeveelheid eten die terug ging naar de keuken was immens. Er kwam ook veel weer terug in aluminium bakjes wat dan meegenomen werd. Maar wij moeten er niet aan denken dit morgen weer te moeten eten. Het dessert was een boomstam letterlijk, maar ook in figuurlijke zin. Zo groot, het was gewoon niet weg te krijgen.

En als afsluiter lukte het de Jersey Boys om mensen op de dansvloer te krijgen wat voor ons het moment was om weg te willen. Nog even vriendelijk bedankt voor een dansje en gevlucht. Het was echt een slechte kerstfilm, maar daardoor hilarisch. Een tweeënhalf uur durende ongemakkelijke situatie met veel te veel eten, wat overigens prima op smaak was. Het rondje met Pip was niet lang genoeg om de hoeveelheid eten te kunnen verwerken. Maar als we dat wel gewild hadden, was de vierdaagse ook niet genoeg.

Check vooral de video's.

Truste en tot morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Myra:
    25 december 2022
    Weer eens wat anders dan Home Alone :)
  2. Johan van der Linden:
    Absoluut waar.