Dag 101, zaterdag wasdag

17 december 2022 - Guardamar del Segura, Spanje

Wat een prachtig weer is het vandaag. Gewoon korte broek en t-shirt aan in het zonnetje. Heerlijk. We blijven vandaag op de camping om de was te doen. Want dat vergt toch een andere strategie dan thuis de was doen. Wachten tot een wasmachine vrij is en als ze allemaal bezet zijn is het belangrijk om precies op het goede tijdstip naar de machine te lopen anders is je plekje ingenomen. En hetzelfde geldt voor de droger na het wassen.

Het kan dus zomaar zijn dat één wasje, als het tegenzit, 4 uur duurt. Ook omdat drogers op campings zo afgesteld zijn dat je altijd een tweede ronde moet draaien en dus betalen om je was zo droog te krijgen dat die ook daadwerkelijk in de kast kan. Maar goed, het is vandaag geen straf om te wachten op de was en dat doen we dan ook met liefde. Als Marjon naar de droger loopt om te kijken of die klaar is krijgt ze van 2 Spaanse koppels een maaltijd aangeboden. Ze hadden rijst met varkensvlees gemaakt en teveel en dat mochten we hebben. Zo hoef je dus ineens niet te koken omdat je besloten hebt dat vandaag een goede wasdag is. Het kan raar lopen.

Als alle was weer droog in de kast ligt of schoon op het bed smaakt het eten van de buren ons echt heel goed. Toch een lief klein gebaar waar we echt van genieten. Morgen gaan we een dagje naar Elche, de stad van de 10.000 palmbomen.

Truste en tot morgen....