Raceday

22 september 2019 - Singapore, Singapore

Na de lange dag van gisteren geen wekker gezet en we nemen het er ook echt van. Het is al middag als we naar buiten lopen. We lopen richting Lau Pa Sat voor wat ons ontbijt en lunch zou moeten worden. Het is 20 minuutjes lopen en het lijkt warmer dan gisteren. Lau Pa Sat is een foodcourt, maar dan 1 van de nettere soort. Het leuke van zo'n foodcourt is dat je van alles kan proberen in kleine porties voor weinig geld. We begonnen vandaag met dim sum, maar dat viel Marjon op de nuchtere maag toch een beetje zwaar. Rijst met kip is altijd goed, dus delen we ook een kleine portie rijst met kip en als afsluiter en paar saté. Heerlijk.

Daarna lopen we rustig richting het circuit. Als we naar binnen lopen zien we al gelijk goede plekken. Net na een bocht waar ze vol in de remmen moeten en een groot beeldscherm voor ons neus om de race te volgen als ze niet voor onze neus langs rijden.

We zijn er erg vroeg dus gaan eerst nog even lekker een rondje lopen over het terrein. Wij mogen in zone 4 overal staan en komen behalve op de tribunes. Ook hier valt weer op hoe goed alles geregeld is. Het is schoon, overzichtelijk, alles goed aangegeven en vriendelijk. We lopen een rondje langs andere plekken waarvan we willen zien of ze ook zo'n goed uitzicht hebben, maar al snel komen we tot de conclusie dat ons eerste stekkie de beste is. Zo tegen 16.30 lopen we die kant weer op in de verwachting dat het best wel al druk zal zijn. Maar dat valt alles mee. En we nemen onze plek in op een "viewing platform". Het voorprogramma bestaat uit races van Porsches en Ferrari. Met name de Porsches maken best wel wat kabaal. Naarmate de tijd vordert wordt het langzaam drukker. Om 18.30 begint het dan echt een beetje, de drivers parade. Alle coureurs rijden in open auto's over het circuit en zwaaien naar hun fans. Alle coureurs zitten ook boven de auto uit, behalve eentje. Max Verstappen, die zit gewoon op z'n stoeltje te ouwehoeren met z'n chauffeur. 😂😂 nog anderhalf uur en dan begint de race. Het is wachten en een mooi moment om nog even te gaan plassen.

De race begint klokslag 20.10 met een warm up lap. De tribunes zijn inmiddels afgeladen vol en wij staan nog steeds vooraan. Goed gedaan dus. De race begint en je voelt de spanning van de eerste bocht dan bij iedereen. Maar het eerste gedeelte van de race verloopt eigenlijk heel rustig. Het is pas bij de pitstops tot er dingen gebeuren en dat pakt voor Max best goed uit. Ferrari op 1 en 2 en Max op 3.

Het geluid van de wagens is echt indrukwekkend. De eerste twee rondes hebben we nog geen oordoppen in, maar daarna besluiten we maar iets minder stoer te doen en een piep in onze oren te voorkomen.

Het is echt genieten om langs de baan te staan. En het uiteindelijke resultaat is ook mooi. Max heeft een keurige derde plaats te pakken. Direct na de race is er een groots vuurwerk boven Marina Bay. We lopen terug via het grote podium waar de Red hot Chili pepers optreden, maar na deze dag lopen we richting de uitgang als we 10 minuten hebben staan kijken. We lopen terug richting ons hotel. Het is inmiddels al 23.00 als we naar binnen lopen. Morgen om 05.00 de wekker. De bus naar Mersing vertrekt om 06.30. Als we bij de receptie vragen of we ons tweede verblijf weer in dit hotel kunnen slapen geeft de receptioniste ons nog de tip van de dag. Boeken via agoda in plaats van booking of bij de receptie. Op onze kamer doen we de boeking via agoda en dat scheelt ons bijna de helft. 🤔🤔

Goede tip dus. We gaan nu lekker slapen, morgen lang de tijd om een filmpje te maken in de bus. Het was een waanzinnige dag.

1. Ann:
    🏎🏎🏎
  2. Hans van der Linden:
    22 september 2019
    Goed verhaal. Lekker kort van mijn kant. Alles al via de app besproken.
  3. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    22 september 2019
    Weer nieuwe ervaringen, het kan niet op.
  4. Riske:
    22 september 2019
    Klinkt te gek! Veel plezier nog🏖
  5. Larissa:
    22 september 2019
    Cool om zo’n race bij te wonen.
    En nog een podium plek voor Max ook nog! 🏎