Tioman en terug naar Singapore

1 oktober 2019 - Singapore, Singapore

We hebben nog vier heerlijke dagen gehad op Tioman, waar Marjon erg bruin geworden is en Johan voornamelijk met zijn hoofd onder water gelegen heeft. Marjon is dus erg bruin aan de voorkant en Johan voornamelijk aan de achterkant. De dagen waren allemaal zonnig en de enige regen die gevallen is viel gedurende de nacht. Dus prima.

In totaal heeft Johan 5 keer gedoken met Adil de duik instructeur die tevens ook in de bediening werkt in het restaurantje waar we altijd eten. Een leuke vlotte vent, die nooit verlegen zit om een praatje. Het duiken gaat erg goed en heel relaxed ondanks de stroming die goed aanwezig is. Van alles gezien onder water en vooral mooi was om te zien dat het koraal een stuk beter was dan 2 jaar geleden.

Johan heeft verder veel gesnorkeld en 1 keer samen met Marjon, tijdens deze trip 3 schildpadden gezien. Het blijft mooi om deze beesten zo rustig te zien zwemmen.

Op dinsdag 1 oktober komt er een einde aan en ruime week op het heerlijke Roland Tioman. We stappen om 07.00 in de 4x4 om terug gebracht te worden naar de andere kant van het eiland voor de ferry die om 08.00 vertrekt.

Althans dat was een week geleden de planning. Deze was nu verplaatst naar 09.30. Normaal gesproken natuurlijk geen probleem, maar wij hadden de bus gereserveerd in een ander dorp dan de aankomsthaven. En die verbinding werd dan wel krap. Maar goed, wie  dan leeft, wie dan zorgt. We hadden nu in ieder geval wel de tijd om lekker te ontbijten en voor de laatste keer deze vakantie hebben we roti canai gegeten. Het blijft erg lekker, vooral die met banaan. 😋

De boot vertrok keurig op tijd en over half twaalf leggen we aan in de haven van Tanjung Gemok. Snel de boot af en op zoek naar een taxi naar Mersing. Geen lange zoektocht, want ook de chauffeurs weten dat de aansluiting krap is, dus de vraag groot. Snel een prijs afgesproken en op naar Mersing 40 kilometer verderop en om 10 minuten voordat de bus zou gaan rijden kwamen we aan. Keurig dus. 45 minuten later dan gepland vertrokken we richting Singapore. Het werd een lange busreis van 4.5 uur dit keer. Maar verliep veilig en rustig. We zijn naar de metro gelopen en hebben voor drie dagen een toeristenpas geregeld voor de metro. Dit om lekker relaxed door de stad te kunnen gaan en donderdag richting de luchthaven. Voor ons dit keer geen taxi's of grab.

Naar het hotel om onze rugzak af te gooien en daarna lopen we naar een foodcenter voor ons diner. We delen een portie naanbrood met curry en gebakken rijst met garnalen.

Het is wel weer even wennen om van  bijna onbewoond eiland naar wereldstad te gaan en daarom doen we het lekker rustig aan. We lopen nog even door een winkelcentrum en bijtijds nemen we de metro terug naar het hotel voor een lekkere warme douche en een lekker nachtje slapen.

Truste allemaal en liefs van ons.

Ik post nog een aantal willekeurige foto's van de afgelopen dagen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hans van der Linden:
    1 oktober 2019
    Dit was lekker relaxt de afgelopen 4 dagen. Ben benieuwd naar de verhalen als jullie weer thuis zijn.
  2. Jeanet en Niels:
    Geniet lieve schatten 😍
  3. Niels:
    1 oktober 2019
    Wat zijn jullie aan het genieten. Wat een mooie reis. Kom maar weer snel terug in dat koud kikkerlandje met al die regen en kou.