Voorbereidingen en storm Pabuk

6 januari 2019 - Uithoorn, Nederland

Daar is die dan. Ons eerste verhaal van een nieuwe reis. 6 weken geleden een ticket geboekt om de doodeenvoudige reden dat uitbetalen van vakantiedagen niet rendabel is. Ze dan opnemen en op vakantie gaan is financieel gezien nog veel onvoordeliger trouwens. :-)

Maar goed, een heel nieuw concept voor ons. We gaan samen een langere tijd weg en we hebben alleen een ticket naar Bangkok geboekt. En, omdat we 's avonds laat aankomen in Bangkok, een hotelovernachting. Een heerlijke vrijheid die voor Marjon nieuw is, maar de afgelopen week als zeer positief ervaren werd. Want, zoals jullie ongetwijfeld weten, is er afgelopen dagen een storm over Thailand heen geraasd. Dit was de eerste grote storm sinds de jaren '60 in deze tijd van het jaar. En doordat wij helemaal niets vast hadden liggen, gaf dat een heel relaxed gevoel. We konden vanaf Bangkok alle kanten uit en zelfs verder Z.O. Azië in. Heerlijk. Nu valt de schade van de storm gelukkig erg mee, al wil ik het niet bagatelliseren, want er zijn natuurlijk zat drama's te vinden. Maar zoals het er nu naar uitziet is de regio die wij voor ogen hebben redelijk ongeschonden door de storm heen gekomen.

Het idee wat we hebben voor onze reis, is om te gaan eiland hoppen bij de eilanden in Zuid-West Thailand. We mijden het hele noorden en gaan zelfs Bangkok waarschijnlijk niet in. Maar, zeg nooit nooit, er ligt namelijk niets vast. En als er, bijvoorbeeld een tweede storm die kant op komt is alles mogelijk.

Een heerlijk gevoel. We zijn echt net klaar met onze tas inpakken en rijden rond 19.15 naar Schiphol. De meiden zwaaien ons uit en Stan, Lars en Lika zijn lekker ook nog even geweest van het weekend.

Onze vlucht bestaat uit 2 delen en het eerste stuk vertrekt om 22.35 richting Moskou. Daar hebben we een korte stop van 2.5 uur waarna we doorvliegen naar Bangkok. Fijne avond en wat leuk dat jullie ons blog weer volgen.

Een dikke digitale knuffel

1. Patricia:
    6 januari 2019
    Wat heerlijk 😃om weer te lezen...
    Kan niet wachten op morgen..
  2. Marjolijn:
    6 januari 2019
    fijne reis lovebirds, hebben jullie dubbel en dwars verdiend na al dat harde werk!
  3. Ann:
    Ontzettend veel genieten jullie 2!!! Lufjoe
  4. Merit:
    6 januari 2019
    Gelukkig nog genoeg ruimte in de tassen voor al mijn souvenirs xxxxx
  5. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    Heel mooie reis gewenst
  6. Hans van der Linden:
    6 januari 2019
    Veel plezier en een goede reis!
  7. Hans van der Linden:
    6 januari 2019
    Veel plezier en een fijne reis!
  8. Ester:
    6 januari 2019
    Heeeeel veel plezier! Geniet! Liefs!
  9. Marleen:
    6 januari 2019
    Nu al leuk om elke dag weer een reisverhaal te lezen! Heel veel plezier! Goede reis! Kus
  10. Kim:
    Make memories!! Enjoy. 😘
  11. Jolanda:
    6 januari 2019
    Ontzettend gaaf! Super veel plezier :-)