42 graden verschil

7 januari 2019 - Bangkok, Thailand

Nadat we thuis met de meiden nog pizza hadden gegeten werden we door Jessie, Merit en Mike naar Schiphol gebracht. We liepen op Schiphol een beetje vervreemd rond zonder het gevoel dat we op vakantie gingen. Ook het inchecken hielp daar niet bij. Nog even een knuffel en daarna door de douane voor de eerste etappe richting Moskou. Dikke jassen aan de meiden meegegeven want wij gaan naar de zon en de hitte. Een vlotte vlucht van 3 uur later landen we in een besneeuwd Moskou. De deur uit en wat schetst onze verbazing we moeten de trap af naar buiten waar het -12 was en zachtjes sneeuwde. Dat is toch fris in je t-shirt. Met de bus naar een terminal gebracht waar we 3 uur moesten wachten op onze aansluitende vlucht naar Bangkok. In tegenstelling tot Schiphol was bijna alles gewoon open midden in de nacht op Moskou. Even rustig een sloot cappuccino gedronken. De serveerster vroeg of ik een medium of large wilde. Blij dat ik geen large heb gezegd, dit was al een soepkom. Nog even proberen te slapen in ongemakkelijke vliegveld stoelen en Marjon nog wat gelezen. Voor het boarden ging Marjon nog even naar het toilet. Maar die wist na het bezoek de weg terug niet meer te vinden naar de gate. Dus het duurde even voordat die weer terecht was. Het laatste stuk in een grote boeing 777-300, dus voordat iedereen zat duurde even. Maar we vertrokken keurig op tijd voor het laatste stuk. Wij vielen allebei in slaap tijdens het opstijgen en hebben echt even 2 uur geslapen. Daardoor wel een maaltijd gemist, maar geloof ons dat was geen straf. Het eten was echt slecht. Verder was er geen entertainment aan boord, geen films en zo, dus veel tijd een beetje slapend doorgebracht. En dat was echt wel lekker. Na een vlucht van dik 8 uur landen we dan in Bangkok waar het 30 graden is. En daar is het verschil van 42 graden dus. Ook op de luchthaven ging alles goed en gelukkig was onze bagage aangekomen. Snel een sim kaart geregeld om het thuisfront te kunnen informeren dat we er waren  en geld gewisseld. We hadden goed ingelezen en wisten precies waar we op het vliegveld de beste koers kregen. Scheelde echt veel en was dus de moeite. Het eerste hotel hadden we vooruit geboekt en vlak bij het vliegveld omdat we morgenochtend om 10.00 vertrekken richting Krabi. Lekker makkelijk dus. Even wennen aan het Aziatische Engels, de truc is om woorden te begrijpen en het los te laten om een hele zin te begrijpen. Dat lukt toch nooit. Vervolgens maak je van die losse woorden je eigen geheel en dat komt verrassend vaak dicht bij wat diegene bedoelt. Deze tip onthouden mensen. 😉 Binnen 10 minuten waren we bij ons hotel wat prima voldoet. De airco doet het en de douche is warm en meer wensen we ons nu niet. Klein boodschapje gedaan bij de 7 eleven en nu chillen op de kamer. Zo lekker slapen. Morgen door naar het gebied wat we willen zien.

Een dikke digitale knuffel.