Singapore

2 oktober 2019 - Singapore, Singapore

We hebben weer een nachtje geslapen in onze bunker. Meer kunnen we er ook niet van maken. De slaapkamer is 3x3 en de badkamer 1.5x1.5, zonder ramen en verlichting van een TL- achtige spaarlamp. Het is net zo sfeervol als het klinkt. Maar je komt er alleen maar om te slapen en dat gaat hier prima. We staan vlot op en gaan vandaag voor de andere kant van Singapore. We willen Little India nog een kans geven, zijn daar namelijk 2 jaar geleden geweest en vonden het toen niets. Maar na het lezen van enthousiaste verhalen van anderen, hebben we misschien toch niet op de juiste dag deze wijk bezocht. Het was toen namelijk "National day", en misschien was daarom alles dicht.

We stappen op de metro richting Little India en stappen eigenlijk direct bij een foodcourt uit. Maar onze maag is nog niet wakker genoeg om gelijk aan de curry en chapaati te beginnen, dus starten we met wat fruit. Waarna we de wijk verder gaan verkennen. We waren hier ook heen gekomen voor het Mustafa center. Een mega groot winkelcentrum wat 24 uur per dag open is, en God mag weten waarom.

Het is echt bizar groot en het zijn allemaal kleine winkeltjes in een heel groot pand, wel keurig verdeeld in allemaal secties. De sectie "Kruidvat" is al 10 keer zo groot als een Kruidvat. We hebben nog nooit zoveel shampoo gezien.

De afdeling snoep is ook te gek voor woorden. Op een gegeven moment roept Marjon mij en wijst mij op de boodschappenkar van een stel Indiërs die werkelijk bomvol ligt met allerlei soorten snoep en chocolade. Nu hadden ze op de afdeling koffers eerst de grootste koffer gekocht,  ik denk 90 liter inhoud, die ze konden vinden en nadat ieder pakje snoep gescand werd, ging het de koffer in. Waarschijnlijk mee terug naar India.

We hebben deze winkel even bekeken en zijn toen maar gevlucht. Dit keer richting Haji lane. Een leuk straatje aan de andere kant van deze wijk. Even wat gedronken en tijdens het dwalen kwamen  we in een heel leuk winkeltje terecht met allerlei dingen, maar vooral tassen. En daar ging hij, een prachtige leren tas die we allebei gelijk mooi vonden. Marjon was echt verliefd en we hebben hem gekocht.

Hierna lekker Japans geluncht in een foodcenter en de rest van de dag bestond eigenlijk uit shoppen. We zijn naar diverse grote "malls" geweest, ook om te zoeken naar leuke sneakers die ze bij ons niet hebben.

Die winkelcentra hier zijn echt gigantisch en het is ongelooflijk hoeveel winkels "Prada" of "Armani" in 1 stad kan hebben. Het is echt een status ding hier, waar veel aan verdiend wordt.

Aan het einde van de dag hebben we deze afgesloten bij Newton foodcenter en daar hebben lekker kip en saté gegeten, waarna we lekker naar ons hotel zijn gegaan voor een warme douche. Vandaag hebben we veel met de metro gedaan, en wat is dat heerlijk en ontzettend goed geregeld hier. Geen trein rijdt te laat en ook hier is alles weer tot in de puntjes verzorgd. Singapore blijft verbazen.

Tot morgen, en dan weer vanuit Phuket. Vliegen dus.

1. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    3 oktober 2019
    Klinkt apart allemaal, wat een belevenissen jongens. Tot gauw, kus.