Singapore - Tioman

24 september 2019 - Tioman, Maleisië

Na een grandioze avond komt een hele korte nacht. We staan om 05.10 op en pakken de laatste spulletjes in onze tassen. Checken uit en om 05.30 lopen we door een heel rustig Singapore. Een paar werkers zijn bezig om de hekken van de weg afsluitingen weg te halen. En een hele blije Engelse meneer laat luidruchtig weten ons stoer te vinden met onze tassen op onze rug. Het kan ook zijn dat hij zo joviaal deed om indruk te maken op de Thaise dame die achter hem liep en de indruk wekte wel vaker achter willekeurige Europese mannen aan te lopen. 🙄

Er wordt duidelijk vermeld als je je busreis boekt om een half uur van tevoren aanwezig te zijn, maar dat fenomeen hebben we nog nooit begrepen. In Azië is echt nooit iets te vroeg, bij uitzondering op tijd en heel vaak te laat. Dus het is sowieso minimaal een half uur wachten. En in een georganiseerde stad als Singapore is het dus maar een half uurtje. De bus komt keurig om 06.30 aangereden en we vertrekken richting Tanjung  Gemok in Maleisië. Dus weer door de immigratie van Singapore en Maleisië en de douane. Het gaat allemaal super vlotjes en soepel. Nog een snelle stop bij een tankstation met een pinautomaat en dan door naar de ferry naar Tioman. De rit is  volgens de dame die meegaat als hulp van de chauffeur "bumpy" en "windy". En dat is geen woord gelogen. Zeker niet als je die wegen ook volle bak rijdt. Maar tegen 10.30 komen we aan

bij de terminal van de ferry. Ook de boot is vandaag op tijd en het is 2 uur varen naar Tioman. We zitten naast Jacqueline uit Singapore en dat is een vrolijke babbel van 24. Gezellig kletsen helpt als tijdverdrijf en we zijn best snel bij het eiland. Wij stappen uit bij de derde haven en als we van boord gaan worden we opgewacht door 1 van de mensen van "the Bushman". We stappen in de pick up en gaan richting de andere kant van het eiland over steile wegen van 40 procent. Het is zeven kilometer, maar 20 minuten rijden. En als we aankomen op Juara beach krijgen we huisje 2. We settelen door onze spulletjes uit te pakken en even te gaan lunchen. Daarna slaat bij ons beiden de vermoeidheid toe en omdat het regent gaan we even liggen op bed. We slapen 2 uurtjes waarna we suffer opstaan als dat we gingen liggen. Een wandeling over het strand maakt ons wat helderder.

Als we terug komen is het al tegen 19.00 en nemen we plaats in het restaurant voor wat drinken en eten. We doen nog een spelletje en lopen terug richting ons huisje. Hier gaan we de komende week echt even helemaal niets doen. Het internet is hier ook echt slecht, dus we zullen niet elke dag iets posten. Liefs van ons.

1. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    24 september 2019