Singapore, Phuket en op naar huis

4 oktober 2019 - Tambon Nong Prue, Thailand

Altijd als je geen wekker zet, ben je vroeg wakker en dat is vandaag niet anders. We staan rustig op en pakken onze spullen in de tassen. Ook deze reis worden we er weer steeds beter in. Zo goed dat we allebei een kwart rugzak over hebben en we besluiten om de volgende keer met z'n tweeën alleen nog maar met handbagage te gaan reizen. Dat heeft veel voordelen namelijk. Je hoeft nergens te wachten, je kunt je bagage niet kwijt raken en het scheelt heel veel kosten om geen bagage bij te hoeven boeken bij vluchten met low cost carriers. Maar dat voor een andere keer.

Als we uitchecken lopen we richting de metro voor een ritje naar het vliegveld. Dat ritje duurt uiteindelijk nog steeds een uur, maar is heel goed te doen. We moeten naar terminal 4 voor onze vlucht en met een bus worden we daarheen gereden. Inchecken gaat vlot en dan begint waar we naar uit keken, het ontbijt. Changi, het beste vliegveld ter wereld, met stukken jungle, watervallen, bioscopen en entertainment overal zal toch ook wel een goede plek hebben om even lekker te ontbijten. Hoewel het is al lunchtijd.

Maar nee, niets van dat al. In ieder geval niet in terminal 4, we kunnen kiezen uit allerlei oosterse gerechten. Maar hadden ons juist vandaag verheugd op een lekker westers ontbijt. Uiteindelijk bij de Subway een broodje gegeten. Hierna rustig naar de gate en onze vlucht vertrekt met 45 minuutjes vertraging naar Phuket.

Daar heeft Marjon een kamer geboekt vlakbij het vliegveld en dat is geen overbodige luxe aangezien we morgenochtend om 04.30 worden opgepikt door een taxi voor onze reis terug naar huis.

Eerlijk gezegd hadden we ons niet zo verheugd om weer terug te zijn op Phuket. De eerste paar dagen was alles wat we niet zoeken in een vakantie, massatoerisme, schreeuwende reclameborden, veel vuiligheid en drukte.

Maar aangekomen op het vliegveld schijnt de zon en ons taxiritje duurt echt maar 7 minuten. En wat schetst onze verbazing, een prachtig mooi rustig strand met huisjes op het strand. Restaurantjes die hun stoeltjes onder de bomen aan de rand van het strand hebben opgesteld met kleurige parasoletjes. Totaal niet druk, een rustige, pislauwe, zee en een stralende zon die enkele uren later langzaam in de zee weg zal zakken.

Het is hier prachtig. Dus wie ooit naar Phuket gaat, Naiyang beach is de plek.

We nuttigen een late lunch onder één van de kleurige parasols en genieten nog even. We hangen uren in de zee, tot de zon ondergaat en gaan dan terug naar onze fantastische kamer voor een heerlijke warme douche.

Om 20.00 lopen we richting het restaurant van vanmiddag en tussen de bomen door hangt sierlijke en goed passende verlichting die het geheel super sfeervol maakt. En dan het eten. We hebben ons geld geteld en hebben 1000 baht. We willen eigenlijk zonder buitenlands geld naar huis, dus willen we het bijna opmaken.  Van dat bedrag kun je rijkelijk eten in Thailand en we bestellen vis, garnalen en heerlijke groenten. Als de rekening komt moeten we lachen 1010 baht.10 baht te weinig en dat is 3 eurocent. We betalen groot gedeelte cash en betalen nog wat bij met card en houden zodoende nog wat geld over. Het was mooi geweest als het helemaal gepast was geweest, helaas. Maar wat hebben we ontzettend lekker gegeten. De vis van de bbq, was zo ongelooflijk goed.

Terug naar onze kamer om de tassen te pakken. Inmiddels is het een sport geworden om nog kleiner te pakken en wordt alle vuile was, alle schone kleding en alles wat nog meer zij, zo strak mogelijk opgerold om te kijken hoeveel ruimte we over kunnen houden in onze rugzakken van 40 liter. Als ik mijn broek op rol valt er kleingeld uit. 10 baht. 🙄🙄 We hadden het precies gepast.

We vallen rond 10.00 tevreden in slaap. 04.10, de wekker gaat. En ook de laatste zwemkleding van gistermiddag is droog geworden op de kapstok die we voo onze airco hadden gezet. De chauffeur staat al klaar beneden en brengt ons dit keer in 6 minuten naar het vliegveld.

We checken in en beginnen aan onze reis terug naar huis. We vliegen eerst in anderhalf uur naar Bangkok, van Bangkok naar München en van München naar Amsterdam. Dit laatste verhaaltje typ ik terwijl we  boven Afghanistan vliegen. Het was een heerlijke trip waaruit weer prachtige herinneringen zijn gekomen, lessen zijn geleerd en verhalen zijn ontstaan. Reizen is heerlijk.

Liefs van ons.

1. Ann:
    😘😘💋💋
  2. Harry:
    5 oktober 2019
    Geweldige verhalen van jullie gelezen. Had het gevoel dat ik mee was met jullie. Gelukkig ook weer veilig thuis.
  3. Larissa:
    5 oktober 2019
    Oh hilarisch dat verhaal over die 10 bath. Kan dat weer in je spaarpot voor de volgende reis🤑
    Fijn dat jullie weer thuis zijn.
  4. Patricia:
    Welkom thuis💞😘
  5. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    5 oktober 2019
    Klinkt weer heerlijk allemaal, groot gelijk om zo lekker te reizen en genieten dat pakken ze je niet meer af. Tot gauw. Dikke kus.