Phuket - Singapore

21 september 2019 - Singapore, Singapore

En weer een vroege wekker.  Dit keer om 05.45. De taxichauffeur is er, net als de vorige keer, 10 minuutjes te vroeg als wij nog aan ons 7 eleven ontbijt zitten. Snel de laatste happen en dan naar het internationale vliegveld van Phuket voor een korte vlucht van anderhalf uur naar Singapore.

De vlucht verloopt soepel en om 12.00 uur staan wij op Changi airport. Naar het schijnt de mooiste luchthaven ter wereld. Met watervallen, een jungle, bioscoop en overal luxe. Alleen de toiletten zijn al een verademing qua luxe en hygiëne. Zeker in vergelijking met andere luchthavens in Azië.

We besluiten om dit keer geen taxi of grab te nemen en met de metro te gaan. Dit gaat echt vlot en soepel. Het ritje duurt 40 minuten en we moeten 3 maal overstappen. Absoluut voor herhaling vatbaar. 1 maal boven de grond is het even zoeken. Offline kaarten van Google Maps zijn niet te gebruiken in de wandelroute modus. Wie heeft dat verzonnen? Een vriendelijke jongedame helpt ons de goede kant uit en 5 minuten later staan we bij ons hotel. Eigenlijk direct de tassen neergezet en weer weg gegaan. Op richting China town. In eerste instantie voor een lunch, die hebben we genuttigd in een hawker centre. Rijst met kip gegeten en dat smaakte prima. Daarna een rondje Chinatown gelopen. Na het kopen van een kleine tasje voor Marjon zijn we rustig richting Marina Bay boulevard gelopen. Het is dit weekend formule 1 race in Singapore, daardoor zijn er veel straten afgezet en is het erg druk. Opvallend is dat de drukte er echt is, maar door een goede organisatie erg rustig overkomt.

Voor het grote hotel, Marina Bay Sands hebben we de lichtshow gekeken, waarna we naar gardens by the bay zijn gelopen voor een andere lichtshow. Ik zal hier morgen een filmpje van maken. Het was namelijk erg indrukwekkend en mooi. Toen we terug liepen om richting hotel te gaan belanden we eigenlijk bij toeval op het dak van het winkelcentrum wat bij het grote hotel hoort en vandaar hadden we zicht op 1 van de laatste bochten van het circuit. Zo hebben we toch nog iets van de kwalificatie kunnen zien en horen.

Nu zijn we echt helemaal uitgeblust terug in ons hotel. We hebben 17 kilometer gelopen vandaag en zijn het zat. Daarom vanavond geen filmpje, ik schroef hem morgen in elkaar.

Truste allemaal voor straks. 😘

1. Harry:
    21 september 2019
    👍rusten jullie lekker uit en geniet morgen van de f1.
  2. Marieke:
    21 september 2019
    Leuk om jullie reis te volgen. Veel plezier bij de race gewenst🚘
  3. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    21 september 2019
    Trusten lieverds, morgen weer nieuwe avonturen
  4. Yvonne Lagerweij:
    22 september 2019
    Singapore is echt fantastisch! En inderdaad, ondanks de drukte, onwijs rustig en netjes. Wij hadden ook zoveel km in de benen zitten op één dag! Geniet ervan lieverds!
  5. Marjon Peters:
    22 september 2019
    Leuk de reacties! We hebben weer een top dag achter de rug!