Koh Jum

10 januari 2019 - Koh Jum, Thailand

Wij slapen op een boxspring, althans het onderste gedeelte van een boxspring.  Het matras ontbreekt en dat voel je wel na 2 nachten. Het duurt toch weer even voordat we in vorm zijn na een nacht slapen. Maar we hebben hier overal de tijd voor, dus ook om ons lijf weer te laten ontspannen. We lopen vanuit ons hutje weer rustig naar beneden voor het ontbijt. Net als gisteren een fruitsalade en een omelet. Heerlijk. En hierna begint het proces van luieren, zwemmen, snorkelen, eten en luieren weer. En dat gaat ons goed af moet ik zeggen. Het windje wat van zee komt is echt heerlijk. Werkt toch verkoelend bij 33 graden. Het is hier echt zo relaxed dat we besloten hebben om hier toch nog een dag langer te blijven. We gaan dus, zoals het er nu naar uitziet, zaterdag door naar Koh Muk. Vanochtend hebben we samen het hele strand af gezwommen. Toch een ruime kilometer, wel windje mee natuurlijk want het blijft wel vakantie. 😉

Goed insmeren is wel echt het devies hier. Want de zon staat de hele dag te branden en door het eerder genoemde windje voel je echt niet dat je verbrand. Erg verraderlijk dus. Daarom maar even een t-shirt aangedaan bij mijn snorkeltocht. Op aanraden van iemand uit een andere bungalow een bepaald gedeelte opgezocht en het is niet echt een rif te noemen, maar er begint koraal te groeien en er zijn vissen te vinden. Het begint weer te groeien en dat is mooi om te zien. Toch nog een mooie kogelvis gezien en een prachtige kleine murene. Verder veel nieuwsgierig klein spul wat om je heen zwemt. Erg leuk. Marjon en de eigenaar van hier hebben naar me uit staan kijken omdat ze me niet meer zagen. Maar gelukkig niet teveel zorgen gemaakt, was gelukkig ook niet nodig.  Want ik zat tussen de rotsen.

In tegenstelling tot gisteren hebben we vandaag wel geluncht. Witte rijst met zoet zure saus en daarbij kip en garnalen in tempura. Heerlijk. De rest van de middag doorgebracht met zwemmen, luieren en nog een rondje snorkelen. Het was inmiddels eb en dan zie je nog meer. De krabben kwamen ook uit hun holen en er zaten grote exemplaren tussen. Erg mooi. Vandaag werd de zonsondergang niet verstoord door sluierbewolking, dus foto's geschoten van een prachtige sunset. Daarna naar ons hutje om even lekker te douchen en als we weer beneden komen ligt er een tonijn van de bbq voor ons klaar. We genoten weer van een heerlijk stukje vis. Het blijft vreemd dat je zo lekker kunt eten voor zo weinig geld hier. Heerlijk.

Nog even zitten dobbelen samen en Marjon was de glorieuze winnaar vandaag. Het was weer een heerlijke dag en wij kruipen straks weer op onze helft van de boxspring.

Truste en een dikke digitale knuffel.

1. Ann:
    10 januari 2019