Koh Jum

9 januari 2019 - Koh Jum, Thailand

Midden in de nacht wakker worden van apen die op het dak druk bezig zijn is niet de favoriete hobby van Marjon als ze moet plassen. Nu is dat redelijk logisch gezien de badkamer die we hebben hier. Het is niet een keurig geïsoleerd en betegeld geheel zoals we dat thuis gewend zijn. De kans dat je een aap treft in je badkamer is ook redelijk reëel. Maar samen staan we sterk en is het toch gelukt om te plassen en weer onder onze klamboe te kruipen. De slaap vatten duurde even langer. Maar de apen bleven druk. Maar uiteindelijk werden we pas rond 10.00 uur voor de eerste keer wakker. Johan is buiten in de hangmat gaan liggen en Marjon sliep nog even lekker verder. Dat zorgde ervoor dat we pas tegen 12.30 uur aan ons eten begonnen. Een fruitsalade en een heerlijke omelet. De omgeving zal zeker meespelen in de beleving. Maar het fruit smaakt hier toch echt beter dan in Nederland. De mango is bizar smaakvol in vergelijking met mango van de appie. De rest van de dag bestond eigenlijk uit luieren, zwemmen en een rondje snorkelen. Dit was niet echt een succes omdat het windje wat het op strand zo aangenaam maakt juist zorgt voor stroming en slib in het water. Vandaag dus geen succes. Maar niet getreurd, het is hier echt prima toeven. Wat we gisteren niet gemeld hebben trouwens zijn de rijkelijk aanwezige borden die waarschuwen voor een tsunami en waar je dan heen moet rennen. Dat staat hier allemaal keurig aangegeven. Maar het besef dat je de golf echt niet voor bent is er ook. Dit gedeelte van dit eiland heeft niet zoveel last gehad van de grote tsunami in 2004. Alleen is al het koraal voor eiland verdwenen en niet meer terug gekomen.

Er is vanavond verse vis voor ons bereid. En het was echt heerlijk. Groenten in zoetzure saus erover en gewoon een bolletje witte rijst erbij en het leven is grandioos. Echt heerlijk. Nu lekker op 1 van de plateaus die hier zijn gemaakt lekker aan het chillen en genieten van het geluid van de rollende golven. Het is allemaal erg simpel hier, maar dat is zo verschrikkelijk lekker.

Een dikke digitale knuffel.