Dag 79, wauw in de zon

25 november 2022 - Nazaré, Portugal

Het spektakel zou vandaag al vroeg beginnen en zo lopen wij rond half 10 richting het fort. En vandaag in de zon. Het windje waait zachtjes vanaf het land. En dat biedt samen met de "swell" ideale omstandigheden voor de surfers. En als we naar beneden lopen onder de grote boog door zien we in de verte meer dan 20 jetski's liggen. En het mooie weer brengt veel mensen op de been op de heuvels rond Praia de Norte.

We zoeken een plekje en hebben vandaag de klapstoelen mee. We zoeken een lekker plekje in de zon met goed overzicht. En al snel hebben we door dat we de gele jetski moeten volgen vandaag. Daarop zitten duidelijk de twee beste surfers van dit strand. En ze geven een geweldige show weg. Ze pakken de hoogste golven, dichtbij de kliffen en springen salto's. Het is echt een spektakel. In de verte waar de golven iets lager zijn en minder snel omslaan worden hele lange runs gemaakt en je weet niet waar je kijken moet met zoveel actie. Aan alle kanten surfers, hoge golven en jetski's die overal heen vliegen om surfers uit het water te halen nadat ze (hard) gevallen zijn.

We zijn zo onder de indruk, nog nooit zulke hoge golven gezien met zoveel actie. Het geluid als een golf neerkomt en de achterkant van de golf dat bovenop valt is intens hard en indrukwekkend. Het is een grandioos spektakel.

Om 15.00 uur pakken we de stoeltjes in en lopen terug naar ons huisje om de wedstrijd van het Nederlands elftal te kijken. Waren we maar op het strand gebleven. 😉 Morgen rijden we weer terug naar onze caravan. Heerlijk weer naar ons eigen tijdelijke huisje.

Truste en tot morgen.

1. Tineke Oudshoorn:
    25 november 2022
    Ik denk dat jullie inderdaad live meer spektakel hebben gezien dan op de televisie. Het was bij jullie vast geweldig om dat te zien.
    Ik denk dat ze dinsdag op tv met rolators het veld op komen..
  2. Johan van der Linden:
    26 november 2022
    Hahahaha. Je was niet enthousiast. Wij hadden inderdaad beter op het strand kunnen blijven ja.