Dag 75, Ferragudo

22 november 2022 - Ferragudo, Portugal

Vandaag gaan we weer eens richting de kust. In eerste instantie wilde we naar Portimao, maar dat komt er niet zo goed vanaf in de reisgidsen dus rijden we naar het naastgelegen Ferragudo, een klein vissersdorpje naast Portimao. De navigatie zet ons in eerste instantie op een niet zo handig plekje af, maar 10 minuten later staan we op een grote vlakte bij de rivier monding die hier de oceaan inloopt.

En aan de andere kant van een klein riviertje een lieflijk dorpje met vissersbootjes en netten die te drogen liggen op de kade. Het waait hard en als we het stadje inlopen begint het ook te miezeren. Maar toevallig lopen we recht op een pleintje af waar veel terrasjes zijn en veel lokalen genieten van hun kopje koffie. Onder een grote waterdichte parasol nemen wij ook even een bakkie en zien we het Engelse elftal warm lopen voor hun eerste WK wedstrijd tegen Iran. Nog voordat de wedstrijd begonnen is lopen wij verder door een inderdaad erg klein maar heel leuk dorpje. We raken aan de praat met een voormalig Amsterdammer die hier is neergestreken en erg enthousiast is over Portugal en de Algarve. Nadat we een rondje gelopen hebben strijken we weer neer op hetzelfde plein, maar een ander terras voor een toeristen lunch en zien we Engeland 4 doelpunten maken. Het smaakt ons prima en als het op is besluiten we terug te lopen naar de auto want we willen natuurlijk op tijd terug zijn voor de wedstrijd van het Nederlands elftal. Nog even tanken en volgens de navigatie zijn we 4 minuten te laat. Normaal geen probleem om in te lopen qua tijd maar door de regen onderweg missen we de eerste 2 minuten. Geen probleem natuurlijk. Gelukkig winnen ze uiteindelijk na een slechte wedstrijd en was het af en toe ergeren en billen knijpen. Maar 3 punten is 3 punten. We hebben overigens in de caravan gekeken met z'n tweeën en niet met de andere gasten van de camping in de "skihut". Want er zijn een aantal mensen met corona op de camping en daar zitten we nou net niet op te wachten.

Truste en tot morgen.

1. Marieke:
    22 november 2022
    Jullie zien er bruin uit. Geniet van de zon.
    Blijven jullie toch met de Kerst in Portugal? Al een goed plekje gevonden?
  2. Johan van der Linden:
    22 november 2022
    We hebben inderdaad een lekker kleurtje ja. Met kerst zitten we wel al in Spanje. Maar we blijven wel weg met kerst.