Dag 63, Albufeira

10 november 2022 - Albufeira, Portugal

We staan op en de zon schijnt weer, na een regenachtige avond en nacht. We werken onze yoghurt met cruesli snel naar binnen want we gaan vandaag naar Albufeira. Het is 3 kwartier rijden over 1 lange rechte weg en als we Albufeira binnenrijden komen we langs de camping waarvan we gedacht hadden daar misschien ook te gaan staan. Maar mijn hemel wat fijn dat we dat niet gedaan hebben. Aan een drukke weg staan ze hutje mutje op zo'n mega grote camping. Wat zijn we dan bij met ons plekje.

We parkeren de auto in een bijna lege parkeergarage en lopen daarna richting de oude stad van Albufeira. En het voldoet echt volledig aan onze verwachtingen. Alleen maar souvenirwinkeltjes met allemaal dezelfde spullen natuurlijk. We kunnen er frikadellen eten, naar een Nederlandse tandarts en natuurlijk zijn er de Ierse pubs. Maar dit wisten we allemaal van tevoren en na weken op de rust van het platteland is het ook wel weer eens lekker. We eten ons eerste ijsje deze reis en lopen langs de boulevard richting de haven. Veel Nederlanders, dus maken we een praatje en genieten we van de zon en het uitzicht op de oceaan. Het is heerlijk. Bij de haven aangekomen nemen we plaats op een terras met veel Portugezen en worden we in het Nederlands bediend door een man uit Brazilië en eten we de daghap. Kalkoen met champignonsaus en gefrituurde kabeljauw. Beiden met rijst en het smaakt eigenlijk prima en zeker met deze temperaturen op 9 november. We kiezen er voor om in de schaduw te gaan zitten zo warm is het. 😂😂

Na de lunch lopen we door richting een gebied waar de kliffen van Albufeira zijn en het is nog een flinke tippel bergop. Maar het is de moeite en we dwalen samen met Pip lekker door een gebied van bomen, cactussen, kliffen, oceaan en rotsen. Het is echt leuk en mooi hier. Maar we moeten nog terug, dus besluiten het strandje verderop over te slaan. Dat vind Pip helemaal niet erg want die is wel klaar met deze dag en als we halverwege de terugweg even van het zicht op de haven genieten gaat mevrouw languit op de straat liggen om niet meer te bewegen. Ze is er klaar mee, maar na 10 minuten rust lopen we weer verder en door de oude stad heen zijn we na 16000 stappen op twee benen en Pip dus na 32000 stappen weer bij de auto en rijden we in 1 rechte lijn terug naar de camping. Het was een heerlijke dag, en Pip? Die heeft voor 10 liggen snurken de hele avond.

Truste en tot morgen.

1. Harry:
    10 november 2022
    Lekker bezig zo weer men z'n drieën!
  2. Johan van der Linden:
    💪💪
  3. Hans en Maria:
    10 november 2022
    He, lekker, even te horen dat het zo warm is dat jullie in de schaduw " moeten" zitten" en een ijsje eten. En de rest van de dag is ook " jaloers makend. Fijn . Groetjes van Hans en MARIA ipv Marit, wie dat was weet ik ook niet.
  4. Johan van der Linden:
    10 november 2022
    Het is ook echt heerlijk hier. Ik had al door dat jullie het waren. Groetjes.