Dag 21, de bergen uit

28 september 2022 - León, Spanje

Vandaag na het ontbijt rijden we weer verder. En door het weerbericht hebben we een tussenstop ingepland in Lèon. Het is aan de kust, dus aan de andere kant van de bergen, tot en met donderdag niet zulk mooi weer. En daardoor kiezen wij er dus voor om lekker aan deze kant van de bergen te blijven en zetten koers richting Lèon. 90 kilometer verderop en anderhalf uur later draaien we de camping op en worden we voor de laatste keer deze reis opgewacht door ToKo. Zij zijn ook gevlucht voor het weer aan de kust en hebben hun rondje aangepast door alle tegenslag die ze in het begin hebben gehad. Als we staan, even een bakkie en daarna rijden we richting het centrum van Lèon.

Een prachtige kathedraal in het centrum omgeven door een leuke oude wijk met smalle steegjes, kleurrijke gevels en sfeervolle terrasjes. Waar we ook belanden en lekker genieten van een drankje en een hapje in een lekker zonnetje.

Op de terugweg richting de camping nog even langs de supermarkt voor een paar boodschapjes. En met wat we kopen kunnen we weer een paar dagen verder. Na het eten kruipen we om half negen de caravan in omdat het fris wordt. Maar zoveel warmer dan hoger in de bergen.  Het was weer een heerlijke dag.

Truste en tot morgen.