Dag 14, een dag voor Pip

22 september 2022 - Laredo, Spanje

Vandaag was de dag ingeruimd voor Pip. Gisteren zonder haar op pad geweest naar Bilbao en dat gaat ook echt fantastisch. Maar we hebben ons voorgenomen om dat niet 2 dagen achter elkaar te doen. Dus na een rustige ochtend lopen we richting het strand voor een wandeling met onbekende bestemming. Uiteindelijk komt het er op neer dat we bijna 9 kilometer over het strand lopen richting Laredo. Waar we bij ons beginnen op een rustig strand zonder mensen en met paarden wordt het een stuk drukker als we het strand bij de kop ronden en 120 graden de andere kant op lopen.

We delen het strand voor het eerst met hordes pensionadas die hun dagelijkse wandeling over het strand doen. De ene nog bruiner dan de andere. De ene in een rustig tempo en de andere in een te fel geel shirt in een hoog tempo. Het is een prima tafereel om te aanschouwen en het zal niet de laatste keer zijn deze reis. Wat hopelijk wel de laatste keer is deze reis, is de bijna 80 jarige dame die langs de weg in de duinen gekozen heeft als de ideale plek om topless te zonnen. Ieder z'n ding, maar vol in het zicht van alles en iedereen. Mwoah.

In het dorpje Laredo koppelen we het boodschapje met een drankje en een rondje toilet waarna we weer verder lopen en na 15 kilometer weer terug zijn op de camping. Pip is het inmiddels ook wel zat en ploft in haar mand. Nog éénmaal gebruik maken van de werkelijk grandioze douches hier voordat we, dit keer met de auto, terug rijden naar Laredo. Ton en Koosje hadden ons in Nederland al een keer uitgenodigd om gezamenlijk uit eten te gaan in Noord-Spanje. En dat hebben we vandaag gedaan. We kwamen bij een restaurant terecht waar het vanmiddag vol zat met Spanjaarden. En wat hebben we heerlijk gegeten. Allerlei soorten vlees en een gasbrander op tafel met daarop een grote gietijzeren plaat waar we het vlees zelf op konden bereiden zoals we dat wilde. Het was heerlijk en overdadig veel. Ook het dessert was zalig en als bonus een zeer vriendelijke bediening die op enthousiaste wijze de tijd nam om ons dingen uit te leggen en te helpen. Het was gewoon genieten. Hierna nog een wijntje in de caravan en nu naar bed om morgen door te reizen richting de Picos de Europa.

Truste en tot morgen.

1. Ann:
    22 september 2022
    He jammer... Geen foto's van het grillvlees?
  2. Johan van der Linden:
    Hahaha.
  3. Riske:
    22 september 2022
    Het ziet er heerlijk uit! Veel plezier, geniet!
  4. Johan van der Linden:
    Dank je wel lieverd.
  5. Gerrie:
    22 september 2022
    Ziet er heerlijk uit geniet ervan
  6. Johan van der Linden:
    22 september 2022
    Doen we buurman. Bedankt.
  7. Gerrie:
    Ziet er heerlijk uit