Dag 120, 3 koningen parade in Denia

5 januari 2023 - Dénia, Spanje

Vandaag lekker gewandeld en aan het einde van de middag zijn we naar Denia gereden. 30 minuten van de camping vandaan. Morgen is het in Spanje weer eens een feestdag, 3 koningen. En ter ere daarvan is er de avond ervoor in ieder plaatsje, dorp of stad een parade. Deze doet denken aan onze Sinterklaasintocht. De drie koningen worden ingehaald en nemen cadeaus en snoep mee voor de kinderen. Het was serieus druk en de wegen waren afgezet met hekken. Alles staat in het teken van de kinderen. Dansgroepen met kinderen, opblaasfiguren van spiderman, captain America en Iron man, fanfares en fakkeldragers. Tot slot komen de drie koningen op ieder hun eigen kar langs en gooien zij en hun pages snoep in het publiek wat langs de kant staat. Na de optocht gaan de Spaanse gezinnen naar huis en krijgen de kinderen cadeautjes. Dus zoals gezegd, het lijkt op Sinterklaas. Na de optocht rijden we lekker terug naar ons mobiele huisje en zetten we de kachel maar eens aan. Het wordt vannacht 5 graden. Pip krijgt een extra dekentje en ook wij pakken voor het eerst een extra dekbed. De kraakheldere nacht wordt mooi opgelicht door een bijna volle maan die door de bomen schijnt. Het heerlijk avondje is gekomen.

1. Femke:
    7 januari 2023