Change of plans

11 januari 2019 - Koh Jum, Thailand

Thuis zullen Jessie en Merit wel hoofdschuddend op de bank zitten bij het lezen van deze titel. Want zoals, eerlijk gezegd, zo vaak hebben wij onze plannen weer gewijzigd. Waren wij gisteren nog druk bezig om morgen te verkassen naar Koh Muk, hebben we vandaag bedacht om naar Krabi terug te gaan om daar 1 nachtje te blijven. Dit is mede ingegeven doordat de speedboot naar Koh Muk net zo duur was als een ticket voor het vliegtuig van Bangkok naar Krabi. En het is inmiddels ook een sport om voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk te zien, doen en beleven.

Krabi is een beetje het vertrekpunt voor alle eilanden in de buurt en dus is het veerboot technisch gezien slim om ook die kant op te gaan. We hebben wel een hotel geboekt voor 1 nachtje omdat we daar ook de night market willen bezoeken. Het is in ieder geval een stuk toeristischer dan hier. Een ander punt is dat we nu wel een nachtje op een goed bed willen slapen. Buiten het bed hier is er namelijk geen stoel of ligbed of iets dergelijks. Het is niet bedoeld om te klagen, want het is hier echt fantastisch en zou het iedereen aanraden. Maar voor je rug is het echt een aanslag.

Maar goed, het was weer tegen half twaalf voordat wij aan ons ontbijt begonnen en als twee volleerde gewoontedieren hadden wij natuurlijk vers fruit en een omelet. De zonnebrand inmiddels ingewerkt en daarna de zee ingegaan voor onze zwemtocht. Door de harde wind duurde die zeker langer dan gisteren. Onderweg nog even aan de praat geraakt met een Russische dame die een paar dagen geleden geen woord sprak tegen ons in de taxi en nu alleraardigst was.

Hierna even in gesprek met Ruun over onze gewijzigde plannen en hij heeft de boot voor morgen geregeld. Helemaal fijn. Snel een hotel geboekt in Krabi en nog even dobberen.

Lunchtijd was voor ons vandaag om 15.30 uur. En verse kipnuggets klinkt oneerbiedig voor wat wij kregen. Hierna nog even een lekkere snorkeltocht gemaakt. Echt wel leuke dingen gezien.  Hopelijk lukt het morgen om even wat foto's te plaatsen als ze de moeite zijn. Het zicht was namelijk erg slecht. Tegen half zes weer aan de kant bij Marjon, die inmiddels haar vierde boek van de vakantie uit heeft.

Ik heb vorig jaar geschreven dat een ritme op zo'n eiland heel belangrijk is en ook vandaag hebben we ons aan ons ritme gehouden. Lekker naar boven om te douchen en even te hangen in de hangmat voordat we gaan eten. Vandaag op het menu, verse krab en een gebakken vis met knoflookpeper. Het was ook vandaag weer gruwelijk lekker en als je ziet wat het kost, verbaas je je iedere keer weer.

Morgen om 09.00 op de boot naar Krabi, we hebben er echt zin in om weer lekker door te gaan en nieuwe dingen te beleven.

Een dikke digitale knuffel.

1. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    👍🏻😎😎💋💋
  2. Hans van der Linden:
    11 januari 2019
    Niets zo veranderlijk als een mens. Geniet er maar van. 👋👋
  3. Patricia:
    11 januari 2019
    Wel een beetje saai, we hadden meer spannende verhalen verwacht😉
  4. Vicky:
    11 januari 2019
    Het genieten lees je er vanaf! Leuk!😘
  5. Wendy:
    12 januari 2019
    Leuk hoor vooral erg ontspannen klinkt het!😘
  6. Yvonne Lagerweij:
    12 januari 2019
    Ik ben het met Patricia eens, het is een beetje saai! Klinkt gewoon heel burgelijk. Eigenlijk ook wel eens een keertje lekker😁 Geniet ervan en doe voorzichtig😘😘😘
  7. Ann:
    Ik wil ook krab!!!