Bangkok - Koh Jum

8 januari 2019 - Koh Jum, Thailand

De wekker ging om 07.00 vandaag. Niet dat Marjon die nodig had. Ik ben namelijk al dagen verkouden en maak daardoor nogal wat lawaai tijdens de nachtelijke uren. 🙄 De spullen ingepakt en met de shuttle bus van het prima hotel van 23 euro per nacht, terug naar het vliegveld voor onze binnenlandse vlucht naar Krabi. Alles op het vliegveld verliep weer soepel en daardoor even de tijd genomen voor een westers ontbijtje. Een mango smoothie en croissant ham kaas met een bakkie koffie. Omdat alleen de luchthaven van aankomst nog maar bekend was bij ons hebben we tijdens ons ontbijt maar eens uitgezocht waar we wilden slapen die avond. Via een reactie op Facebook vonden we "simple life bungalows" op Koh Jum. Via Messenger direct contact gelegd en, ja hij had plek. Nog wat contact heen en weer en het reisschema voor deze dag was duidelijk. Vanaf krabi met de taxi naar de leam kruad pier en dan in de longtailboot naar het eiland. Ongeveer 50 minuten varen. De vlucht was maar 1 uur en 10 minuten en we hadden voor eerst lachende stewardessen. Ook wel logisch als de maatschappij "Thai Smile" heet. Bijna verplicht dus. Die smile was er bij de passagiers van het vliegtuig niet direct toen ze hun maaltijd opende. Een gitzwarte croissant met een onsmakelijk ogend stukje gefrituurde vis er tussen. Maar zoals altijd wil ik het wel proeven en gelukkig smaakte het niet zoals het eruit zag. Na aankomst waren de laatste 2 koffers gelukkig die van ons en snel een taxi gevonden en een prijs afgesproken. Na 200 meter werden we aan de kant gezet door de politie en ik hoorde de taxichauffeur "by meter" zeggen. Het raampje ging open en de agent vroeg of we een prijs hadden afgesproken, ik antwoordde netjes "by meter". En we mochten door. En karma loont zich ook in de positieve zin, want omdat we zijn hachje hebben gered kregen we korting. Prima deal. Ritje naar de pier was 40 minuten en daar lag een longtailboot klaar. Nog even wachten op vertrek. Maar toen we eenmaal vetrokken een lekker tochtje naar het eiland. Jessie had ons gewaarschuwd voor de "teringherrie" die zo'n boot maakt en inderdaad dat klopt. Aan boord hadden we animatie van een baby een paar maanden. Vermakelijk kind met een leuk koppie. Aangekomen op Koh Jum moesten we nog even met een taxi naar de andere kant van het eiland. Achterin deze pick-up truck komen we tot de conclusie dat we soms aan het onderhandelen zijn over 2 euro en ook bereid zijn om de deal voor een taxirit van 30 minuten daarop te laten knallen. We houden geld over. Zeker als we aankomen bij onze bungalow en we horen dat die 12,50 euro per nacht kost. Het is ook wel erg basic. Matras op de grond maar wel gewoon een douche en toilet. Maar echt super leuk en de locatie is echt expeditie Robinson waardig. Prachtig.  De rest van de middag lekker in het water gelegen en hier rond gehangen. Heerlijk en echt rustig. Even rustig onder de koude douche gestaan en in de hangmat gehangen. Daarna weer naar beneden om te eten. Op het menu stond vandaag fried rice en soep van kokosmelk. Niet het lekkerste wat we ooit gegeten hebben, maar gewoon prima en beter dan de zwarte croissant van eerder op de dag.  Wij gaan nu lekker slapen en morgen een dag helemaal niets doen. Een heerlijk vooruitzicht op dit paradijselijke eilandje.

Een digitale knuffel

1. Marleen:
    8 januari 2019
    Je zal schrijver moeten worden 😉
    Ziet er super uit zeg! Lekker genieten!