Tioman turtle

15 augustus 2017 - Pulau Tioman, Maleisië

Vanochtend opgestaan met een zonnetje. We kunnen zeggen dat dat heerlijk opstaan is op een plek als deze. Voor het ontbijt hoeven we maar 10 stappen te zetten naar het openlucht restaurant op het strand. Ondanks dat het menu niet uitgebreid is, smaakt alles prima. Het wordt ook met zorg bereid want het duurt wel even voordat je je eten hebt. Maar dat is hier geen enkel probleem. Na ons ontbijt weer 10 stappen terug en onszelf ingesmeerd omdat de zon nog steeds scheen. Even in laten trekken voordat je het water ingaat anders is once a day echt niet once a day. Hierna vinnen aan en snorkel in. We maken een trip het hoekje om richting het volgende strand. Daar komen we mooie stukken koraal tegen met veel soorten vissen. Vanochtend voor het eerst de onderwatercamera ook mee en die kon gelijk aan de slag. We zijn al een tijdje onderweg als Marjon tegen Jessie zegt dat ze deze vakantie echt een schildpad wil zien en nog geen minuut later zien ze er 1. Hoofd boven water om Johan en Merit te roepen en weg is die natuurlijk. Druk zoeken met z'n vieren maar niet meer te vinden. Na 10 minuten verder te zijn, ziet Johan hem ineens. Snel hoofd boven water, korte gil en weer kijken en niet meer loslaten. Gelukt, want we hebben zo'n 10 minuten met hem (of haar) mee gezwommen. Rustig, elegant bijna nonchalant liet hij zich van alle kanten fotograferen en filmen. Prachtige gewaarwording. Toen we aankwamen op het strand was de zon inmiddels verdwenen en deze is de rest van de dag verscholen gebleven achter een dik wolkendek. Vanmiddag viel er zelfs een klein buitje op het moment dat Johan en Jessie even op pad waren. Je kunt niet echt van een dorpje spreken. Het is hier echt heel klein en bestaat voornamelijk uit hutjes. Ook zijn er 2 winkeltjes en dat was de missie. De buren liggen namelijk elke dag heerlijk te relaxen in een hangmat en er is geen plek geweest tot nog toe waar een hangmat beter passend zou zijn dan hier. We slagen in ons doel. De hangmat hangt nu aan onze veranda en wordt goed gebruikt. Ondertussen worden de boeken verslonden door Merit en Marjon. Relaxen is hier het motto. En eerlijk gezegd kan je hier ook niet veel meer en dat is prima. De eerste 2 weken van onze trip hebben we heel veel gedaan en dit is nu echt even prima. Natuurlijk moet je ook niet overdrijven, en gaan Johan en Jessie het water weer in. Dit keer zonder camera omdat je anders alleen maar bezig bent met filmen en foto's maken. Het is ook wél eens lekker om gewoon lekker om je heen te kijken. We komen de schildpad nu 2 keer tegen en 1 keer zo dichtbij dat Jessie mij tussen haar en de schildpad duwt. Echt binnen 1 meter van ons zwom hij voorbij. Prachtig. Verder was het ook mooi, maar zijn schildpad is echt wel bijzonder hoor. Zo rustig als hij door het water gaat. Na een mooie trip zwemmen we weer terug naar het boekenbal. De rest van de middag wordt gevuld met lezen, chillen en Johan gaat nogmaals op vissenjacht. Ditmaal wel met camera. Even een lekkere douche voor Johan en Jessie en dan maar eens kijken wat het resultaat was van de foto's. En dat viel echt niet tegen. De schildpad staat er prachtig op en ook de vissen staan goed in beeld. Helemaal bij met onze nieuwe action cam. Schitterende beelden onder water. Om kwart voor acht weer 10 stappen gezet en lekker gegeten. Voor morgenochtend een snorkeltrip geboekt naar "coral island". Heel benieuwd. Nu lekker slapen. Truste.

P.s. we hebben hier zeer beperkt Wi-Fi dus foto's posten kan niet altijd. We doen ons best.