National day

9 augustus 2017 - Singapore, Singapore

Rustig wakker geworden vandaag en vooral geen haast. Onze eerste nacht in een hostel is prima gegaan. 1 ding, als je moet plassen, dan moet je ook echt. Maar dat kon soms even duren door de drukte. Niet te lang ophouden is dus het devies. Ontbijt is prima. Er is zelfs nutella, dus Johan en Jessie kunnen hun geluk niet op. Ook de koffie is echt goed hier. Vannacht online nog even tickets liggen boeken voor de bus naar Melakka overmorgen. Ook weer geregeld. Na ons ontbijt buiten, spulletjes gepakt voor een lange dag. We lopen vandaag naar Little India. Een soort Chinatown, maar dan voor.......... Juist. Het is alweer vroeg benauwd, dus af en toe lopen we even een winkelcentrum binnen. Niet altijd om iets te kopen, maar zeker wel voor de airco. Op een gegeven moment wordt er besloten dat Johan nieuwe schoenen nodig heeft. Is misschien ook geen overbodige luxe, want de linkervoet klapt naar binnen door het ontbreken van een stuk zool. Johan staat bekend als makkelijk, maar zeker niet als het op schoenen aankomt. Tot Merit haar grote geluk waren de schoenen die Johan het mooiste vond uitverkocht. Het uiteindelijke paar kreeg de goedkeuring van eenieder. Hierna doorgelopen naar Little India en dat gaf ons direct de bevestiging dat het goed is geweest voor Maleisië te kiezen en niet voor India, waar we over getwijfeld hebben. De sfeer was vreemd, alleen maar mannen op straat en de vibe was ongemakkelijk. Misschien viel het ook wel tegen doordat er veel gesloten was vanwege het feit dat het national day is hier. Singapore bestaat 52 jaar vandaag. De lunch weer in een foodmarket gebruikt, dat moeten ze in Nederland ook gaan ontwikkelen. Echt fantastisch. Google maar eens op "hawker center". Hierna richting Marina Bay gelopen waar de festiviteiten plaats zouden vinden. Op aanraden van alles en iedereen waren wij vroeg aanwezig. 3,5 uur van tevoren. En geloof me, we waren niet de eerste. Maar dankzij de scherpe blik van Merit een hele goede plek bemachtigd. En toen begon het wachten. 500 meter verderop lag er een heel groot podium in het water met een tribune ervoor voor genodigden. Daar vond een drie uur durende show plaats die moest leiden tot de apotheose. Een show van drones gevolgd door een vuurwerkshow. Het gedeelte wat we wel meekregen van de parade was echt tof. Een show van helikopters en gevechtsvliegtuigen. Wat een ontzettend kabaal als die zo laag overvliegen. Ook sprongen er parachutisten. Maar weer gevolgd door lang wachten. De drones en het vuurwerk beginnen om 20.00 uur en waren erg mooi. Leuk om meegemaakt te hebben, maar geen must als je Azië bezoekt. Na de show in grote drukte over het fornule 1 circuit gelopen. Volgende maand vind hier een race plaats in de avond en ze zijn nu al begonnen om het stratencircuit voor te bereiden. Nog lekker Indiaas gegeten, naanbrood met curry en toen de laatste 10 minuten naar het hostel gelopen. Nu allemaal redelijk gevloerd van een lange dag. Truste.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hans van der Linden:
    9 augustus 2017
    Weer heel veel beleefd en nog niet eens alles gedaan wat jullie wilde gaan doen. Hoe lang blijven jullie daar. In ieder geval heel veel plezier.
  2. Kim:
    9 augustus 2017
    Wat super gaaf om jullie verhalen en foto's te zien
  3. Ann:
    9 augustus 2017
    Cool man en sas heeft zich kunnen aanmelden!!
  4. Johan van der Linden:
    10 augustus 2017
    Singapore is ook echt een mooie stad. We blijven vandaag nog hier en pakken morgen de bus terug naar Maleisië. Dan rijden we naar Melakka.
  5. Jeanet en Niels:
    10 augustus 2017
    Prachtig vuurwerk echt heel mooi❤️