Langkawi - Singapore

8 augustus 2017 - Singapore, Singapore

07.00 pikt een taxibusje ons voor bij de receptie op. 15 minuutje naar het vliegveld om rustig in te checken voor onze vlucht naar Singapore. Ook tijdens deze vlucht verbaast het ons weer hoe makkelijk mensen te laat komen voor hun vlucht en dan nog heerlijk laconiek de tijd nemen om alles te regelen, in plaats van gewoon gelijk te gaan zitten omdat er 150 paar priemende ogen in je rug drukken. Wat echt een bijzonder ding is trouwens, bij Air Asia vergassen ze hun passagiers tijdens het boarden en nadat het vliegtuig geland is. We hebben er nu geen foto van gemaakt, maar vliegen nog 1 maal met ze en zullen dan een foto laten zien. Het is namelijk zo dat ze via alle ventilatiegaten een soort waterdamp naar binnen laten lopen met een beetje vreemd geurtje. Tijdens onze vorige vlucht was dat subtiel. Maar nu was het soms zo overdadig dat je vanaf rij 18 de voorkant van het vliegtuig niet kon zien. Als je naar voren wilde lopen waren mistlampen verplicht. Hilarisch, ware het niet dat nu ook het vreemde luchtje overdadig aanwezig was. Maar nadat de mist opgetrokken was hadden we een rustige vlucht op 1 momentje turbulentie na. Dan land je ineens in een heel andere wereld. Je weet dat je in Azië bent, maar alles is hier westers. De hoogbouw, de faciliteiten, het verkeer echt alles. Het enige wat je doet beseffen dat je in Azië bent zijn de Aziaten. Het vliegveld is echt super. Het is groot, maar zo relaxed, netjes en goed georganiseerd. Indrukwekkend. Het is even zoeken, maar uiteindelijk de taxi gepakt. Voor het eerst dat er een meter loopt en dat is toch anders. Uiteindelijk valt de schade erg mee en is hij nog goedkoper dan het bedrag wat de Uber aangaf. Ons hostel zit midden in chinatown en omdat we zo vroeg zijn kunnen we nog niet inchecken. We worden overigens allervriendelijkst ontvangen door een vrolijke vent achter de receptie. Hij legt ons uit waar we ons de komende uren kunnen vermaken en verzekert ons dat we onze tassen kunnen laten staan. Nog even internet geregeld, want dat is echt het ideale navigatie middel. Hier hebben ze inmiddels een 5g netwerk. En dat willen ze weten ook. Je kan hier een toeristen abonnement nemen voor 5 dagen en dan krijg je 100 GB. Hahaha, als je dat opmaakt moet je 5 dagen non stop YouTube kijken, en dat is zonde want wat is dit een mooie stad. We hebben een prima lunch in het Maxwell food center. Zo'n food center zoals je die op televisie ziet bij Anthony Bourdain. 100 stalletjes, allemaal overdekt en overal tafeltjes. Deze kun je jezelf toe eigenen door een paraplu of waterflesje op een zitje te leggen en dan je eten te gaan halen. Nadat we nog even zijn blijven zitten om de indrukken op ons in te laten werken lopen we richting chinatown. Niet te vergelijken met die in KL. Dit is echt China, met al z'n kitsch en prul. Wat wel opvalt is dat ze hier echt niet opdringerig zijn in het verkopen. Een verademing. Terwijl Johan een kopje koffie drinkt kakken we alle 4 in. De vermoeidheid slaat toe.Opstaan en doorgaan is het beste, dus we bezoeken nog een hele mooie boeddhistische tempel. Wat een pracht en praal. Na nog een kort rondje lopen we richting het hostel en kunnen we inchecken. We worden naar ons kamertje gebracht en Marjon en Merit gaan even chillen en Jessie en Johan gaan nog even chinatown in en bezoeken een hindoeïstische tempel. Aan het eind van de middag komt iedereen weer samen en lopen we naar Lau Pa Sat. Deze straat wordt stipt om 19.00 uur afgezet en dan wordt de straat binnen 10 minuten omgetoverd tot één groot restaurant waar de specialiteit saté is. Ook wij gaan er in mee en bestellen een combo van kip, beef en garnalen. Het moet gezegd, echt lekker. Hierna nog even naar binnen gegaan om nog iets te eten wat voedt in plaats van alleen maar lekker is. Johan is nieuwsgierig naar bibimbap, en samen met Marjon die het bimhaphap noemt eten ze een schaal leeg. Valt toch een beetje tegen. De meiden kiezen voor een chapatti met een bonencurry. Dat smaakt dan weer beter dan gedacht. Hierna lopen we naar de Marina Bay area. Indrukwekkend. Het hotel, de wolkenkrabbers, de baai en de sfeer. Het is allemaal indrukwekkend. Een bizarre smeltkroes van Azië, Europa en Amerika. We gaan voor de lichtshow voor het duurste hotel ter wereld. Wat van een afstand niets leek, was dichtbij ontzettend indrukwekkend. Super intens. Het geluid is waanzinnig hard en zo ongelooflijk synchroon met een licht- en watershow. Het maakt een grote indruk op ons. We lopen voldaan van een mooie en indrukwekkende dag in 20 minuten terug naar ons hostel. Tijd om te gaan slapen. Morgen is het hier national day en zijn er allerlei festiviteiten waarbij het vuurwerk het hoogtepunt schijnt te zijn. Daar gaan we voor. Truste.

1. Patricia:
    Jessie kopen die pet
  2. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    8 augustus 2017
    Toen wij op Singapore AirPort waren werd bij iedereen temperatuur gemeten, toen heerste er sars. Was aparte ervaring. Wat een mooie foto van Johan en Marjon,overigens allemaal prachtige foto's.
  3. Saskia:
    8 augustus 2017
    Het klinkt allemaal zo vertrouwd dat ik precies zie waar jullie lopen. Kan het mij Echt inbeelden. Zo leuk. Geniet nog maar lekker van het mooie Singapore.
  4. Stephanie:
    10 augustus 2017
    Wat een leuke verhalen en wat ben ik blij dat we op deze manier een kijkje mogen nemen in jullie reis. Veel plezier nog