Kuala Lumpur dag 1

1 augustus 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Gaaaaaaappppppp, uitgeslapen tot 11.15. Heerlijk, en ook echt nodig blijkbaar na zo'n lange vlucht. Maar hop, wel gelijk naar buiten. Lang niet gegeten, dus ook wel honger. En na een wandelingetje  lopen we langs het "tourism center", met daarachter een restaurant met alleen maar locals. En als er 1 ding is wat we geleerd hebben van 24kitchen is het wel dat je daar moet eten waar de locals eten. Maar inmiddels is het hier lunchtijd en vraagt onze maag om ontbijt. Een conflict tussen de maag van Johan en het aanbod van eten hier is ontstaan. Nasi, kip, sambaleieren, gebakken ei, het zorgt wel voor wat onrust in de maag. Merit kiest veilig voor witte rijst een pannenkoek en een gebakken banaan. En ook dat is al een hele opgave. Na dit ontbijt doorgelopen naar de Petronas twin towers. Hoooooooooooooggggggg. Merit was een grote bezienswaardigheid voor een gezin uit India en werd gevraagd om met iedereen op de foto te gaan. Beetje ongemakkelijk. Maar uiteindelijk kwamen wij ook nog toe aan onze traditionele foto. Alle kaartjes om de toren op te mogen waren uitverkocht voor vandaag, dus kaartjes voor morgen gekocht. Hierna het winkelcentrum onder de torens ingegaan. Groot en luxe, alle grote, dure Westerse bekende merken waren er te vinden tegen westerse prijzen. Daarna een lange wandeling richting de Berjaya mall. Opvallend is wel dat voetgangers hier het ondergeschoven kindje zijn, stoplichten staan vaak net te lang op rood voor ons geduld, dus op z'n Amsterdams door rood. Nog wel een hele opgave trouwens met al dat verkeer hier. Goed drinken is belangrijk,  het is hier heet en vochtig. Dus regelmatig een stop voor wat vocht.

Berjaya mall, is gigantisch. 10 etages met ieder een oppervlakte van 1 Bijenkorf. Bizar is ook dat er een achtbaan is in het winkelcentrum. En echt een grote. Merit wordt helemaal blij van zoveel winkels en zou hier wel "een week willen shoppen".  Uiteindelijk vermoeide voeten van het slenteren, en de meiden kiezen ervoor om een voetmassage te nemen. Een heerlijk half uurtje en daarna nog een scrub behandeling, waar ook Johan voor zwicht. Het moet gezegd, hele zachte voeten zijn het resultaat. Merit vond het maar zielig dat zo een klein wijfie zo hard aan het werk is met jouw voeten, maar was heel blij met het resultaat. Hierna met frisse voetjes nog even gewinkeld en wat kleine dingetjes gekocht. Petje, shirtje, tasje. De ervaring van Jessie in Afrika is duidelijk te merken en ze dingt af als een pro. Leuk om te zien hoe makkelijk ze contact maakt (knipoog en glimlach) en makkelijk praat in haar Engels.

Hierna een korte wandeling naar Jalan Alor. De straat die 's avonds verandert in een grote straat met eetstalletjes. FANTASTISCH. Ook hier de tip van 24kitchen gevolgd, maar dat was toch een stuk moeilijker. Want het stikt hier echt van de toeristen. We lopen hier direct bekenden tegen het lijf, een oud handbalvriendinnetje van Marjon met haar gezin. Blijft toch bijzonder aan de andere kant van de wereld. Straatje uit gelopen, maar uiteindelijk kies je op gevoel de beste en dat was goed. Fried Rice, noodles, kip met honing en sesam en heerlijke garnalen met knoflook. Prima dus, maar de hele maaltijd zaten de meiden al met hun hoofd bij hun ijsje. (Zie het filmpje) Na onze 22000 stappen van vandaag lieten we de taxichauffeur iets te duidelijk zien dat we zijn prijs niet te hoog vonden, afdingen zat er dus niet meer in. Maar voor die 20 ringgit doen we niet moeilijk. Nu heerlijk even bijkomen in ons appartement, nadat we nog even op het dak foto's hebben gemaakt.

1. Patricia:
    1 augustus 2017
    Wat heerlijk merit zo'n massage.
    Fantastisch om te zien.
  2. Carry de groot:
    1 augustus 2017
    Jullie trip is begonnen. Geniet van al die mooie momenten!
  3. Hans van der Linden:
    1 augustus 2017
    Wat een mooie belevenis in een wereldstad. Hoe lang blijven jullie daar? Geniet er maar lekker van.
  4. Wendy:
    1 augustus 2017
    Heerlijk hoor die verhalen! Was dat oude handbalvriendinnetje toevallig Demi??
  5. Michael:
    Helemáál vet jongens!
  6. Femke:
    1 augustus 2017
    Wat geweldig!!! Nou Merit, als Lieve mee was konden jullie lekker samen shoppen:) klinkt goed al jullie reis! Geniet! X
  7. Marleen:
    1 augustus 2017
    Woow leuk die verhalen!! En de foto's ook!!!
  8. Johan van der Linden:
    2 augustus 2017
    Wendy, het was niet Demi, maar Claudia. Hans, morgen vliegen we naar Langkawi. Dus vandaag nog lekker hier.