Chinatown en bay area

10 augustus 2017 - Singapore, Singapore

Vandaag heel relaxed begonnen door eerst eens even lekker uit te slapen tot 10.00 uur en daarna naar beneden te gaan voor het ontbijt. Ook op vakantie is het van belang om een aantal vaste rituelen in de dag te hebben en inmiddels is toast er daar 1 van. Ook het maken ervan gaat inmiddels goed georganiseerd Jessie is the master of toast, geholpen door 1 van haar lieftallige assistenten. Plan A voor vandaag was Universal studio's. Maar nadat Johan gisteren iemand had gesproken die 105 minuten in de rij had gestaan voor een rollercoaster laten we plan A sneller varen dan de rollercoaster zal rijden. We gaan vandaag op jacht in Chinatown. Naar rommel, cadeautjes en naar 1 van de 2 eetkraampjes in de wereld met een Michellin ster. Nummer 1 en 2 zijn feilloos gelukt, nummer 3 jammerlijk gefaald. Want hij was dicht. Toch jammer, Johan had al een fantastisch verhaal bedacht over eten bij een tent met een Michellin ster voor 2 euro. Dat wordt jullie, trouwe lezers, nu bespaard. Na ons weer door een tsunami van kitsch en prullaria te hebben geworsteld even de spulletjes in het hotel gelegd en even bijgekomen in onze kamer met airco. Het is namelijk de warmste dag tot nog toe. Als de lichaamstemperatuur weer op peil is gaan we lopend richting het hotel Marina Bay Sands. Dat is het gebouw op de vuurwerkfoto's van gisteren. Daaronder zit een heel groot winkelcentrum met rivier met gondels en een ijsbaan. Daar even lekker rond gelopen en het langst in een schoenenwinkel geweest met alleen maar sneakers. Echt heel tof, maar uiteindelijk zonder aankoop verlaten. Even een snelle lunch van naanbrood met curry en daarna naar gardens by the bay gelopen. Een mooi aangelegd park met als hoogtepunt, een aantal stalen bomen waartegen allerlei planten groeien. Als het licht is al mooi om te zien, maar in het donker prachtig verlicht en echt indrukwekkend. Maar dat zuilen we pas over een paar uur zien. Wij maken deze ronde een serie gekke foto's. Aziaten zijn gek op duckfaces, been omhoog, vinger in je mond en meer van dat soort gekke houdingen op foto's en selfies. Wij hebben dat nagedaan. Niet alleen tot hilariteit van onszelf kunnen we zeggen. En dat in de windstille bloedhitte. Het was hier echt heet. Hierna naar het hotel gelopen en kaartjes gekocht om naar het skydeck te gaan. Met de lift naar etage 57. En daar op het terras van een bar genoten van een heerlijke mojito. Lang blijven zitten om de zonsondergang nog een beetje mee te pakken. Natuurlijk foto's gemaakt en gewoon even lekker zitten chillen op het skydeck van zo'n beroemd gebouw. Terwijl de schemer invalt, gaan wij met de lift naar beneden. Er staan nog 4 dingen op het programma voor vanavond. De verlichte stalen bomen, de licht- en watershow, dineren en tot grote pret van de meiden onze rugtas weer inpakken. De verlichte bomen waren nu echt prachtig, maar het was druk. Niet normaal. Toch nog hele mooie foto's kunnen maken. Hierna moesten we toch nog even doorlopen om om 08.00 bij de show te zijn. Doordat we eergisteren ook geweest waren wisten we waar we moesten zitten voor het mooiste zicht en de mooiste foto's. De camera neergezet en toen genoten van de show. Het was ook de tweede keer prachtig. Daarna weer naar ons favoriete foodcenter in Singapore voor het avondeten. Vandaag bapao en dim sum. Nog een kwartiertje lopen naar het hostel en inpakken kon beginnen. Ook dit begint een ritueel te worden en gaat steeds makkelijker. Alles past weer, zelfs met alle Chinatown aankopen. Nu even lekker chillen. Singapore is een absolute must see als je deze kant opgaat. Wat een ontzettend fijne, diverse, veilige en schone stad. 3 dagen is ons prima bevallen en morgen weer verder op onze reis. Met de bus naar Melakka. Truste.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Iris:
    10 augustus 2017
    Wat een leuke verhalen en wat een leuke foto's! Veel plezier met verder genieten van jullie mooie reis! Liefs van ons
  2. J.P. van Velzen van Velzen Smaling:
    10 augustus 2017
    Kijk steeds uit naar de verhalen, leuk dat ze zo trouw komen. Wat maken jullie veel mee geweldig. Op naar een nieuw avontuur. Nog veel plezier en gezondheid gewenst. Liefs H.
  3. Femke:
    10 augustus 2017
    Heerlijk om weer jullie reisverhaal te lezen! Wat jammer van de Michelinster....ben benieuwd naar het volgende avontuur!
  4. Hans van der Linden:
    10 augustus 2017
    Leuk verslag, lees het met veel plezier
    Geniet van de reis naar jullie nieuwe bestemming. Veel reisgenoegen!
  5. Jeanet en Niels:
    12 augustus 2017
    Die gekke foto's kunnen gekker hoor ;-))
    Mooi hoor, lekker genieten!!!!!!
  6. Marjolijn:
    14 augustus 2017
    Wat een heerlijke foto's iedereen straalt echt van geluk!!!!!