Dag 136, weer thuis

22 januari 2023 - Uithoorn, Nederland

Na een zeer koude nacht met sneeuw is het nog 420 kilometer naar huis. Als we om 10.00 het terrein van de camping afdraaien is het fijn om te merken dat de doorgaande wegen vrij van sneeuw zijn. Wel maakt de strekdam van de auto even een klein uitstapje als we een bochtje nemen die in de schaduw ligt. Maar niets spannends.

Na 2 uur rijden komen we in de buurt van Luik en we hadden via het thuisfront al begrepen dat het hier gisteren één grote chaos is geweest. Het heeft hard gesneeuwd en ook nu merken we dat nog. Er staan sneeuwpoppen op de vluchtstrook omdat mensen zich verveeld hebben terwijl ze urenlang stil stonden. Ook staan er nog een aantal vrachtwagens in de berm te wachten op een sleepauto en wij rijden langere tijd achter een strooiwagen met een gangetje van 40 kilometer per uur omdat er echt nog een dikke ijslaag op de weg ligt. Het is echt glad maar als we zonder kleerscheuren weer op Nederlands grondgebied zijn is het nog 3 uurtjes makkelijk rijden van Maastricht naar Uithoorn. Althans naar Aalsmeer. We besluiten de caravan direct de stalling in te rijden en dan van de week even terug te gaan om de laatste dingen op te halen uit de caravan. Hij is overigens ontzettend vuil van al het strooizand en zout wat we vandaag op de weg gegooid was. Dus misschien kan een sopje ook geen kwaad.

Het is best vreemd om na 4.5 maand de straat weer in te rijden. Nog even snel de spullen opruimen uit de auto. Want Jessie, Mike, Merit en Dan komen zo langs. En wat is het fijn en heerlijk om hun weer te zien en een knuffel te kunnen geven in deze moeilijke tijd. In de praktische zin kunnen we niet veel betekenen. Maar er zijn is echt heel fijn.

En zo zijn we na 4.5 maand en 13.400 kilometer rijden weer thuis. Het was een machtig avontuur waarin we veel gezien, gedaan en geleerd hebben. En wat ons veel gebracht heeft. De komende maanden zullen de herinneringen zich gaan ankeren in ons hoofd. Het was grandioos om zoiets te mogen doen en meemaken en we zouden het iedereen aanraden om te doen als het even kan.

Lieve lezers, dit is de laatste voor deze reis. Bedankt voor het lezen en we spreken elkaar binnenkort.

Truste..........

4. Johan van der Linden:
    Dat is het zeker. Tot snel mop. 😘
  5. Tineke Oudshoorn:
    22 januari 2023
    Fijn dat jullie weer thuis zijn! Nu genieten van al de mensen en om jullie heen en dan nagenieten!
  6. Johan van der Linden:
    22 januari 2023
    Dat is precies ons programma. Gaan we doen.
  7. Marieke:
    Welkom terug!
  8. Johan van der Linden:
    Dank je wel.
  9. Patricia:
    22 januari 2023
    We gaan het missen elke dag.
    Jullie mooi belevingen te lezen😍
  10. Johan van der Linden:
    22 januari 2023
    Zal ik elke dag iets inspreken via WhatsApp?
  11. Hans en Maria:
    22 januari 2023
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijnen genieten van alle lieve mensen die jullie zeker gemist hebben, maar nu gaan wij jullie verhalen mussen. Wij wensen jullie ALLE goeds. Lieve groeten
  12. Johan van der Linden:
    22 januari 2023
    Dank jullie wel en natuurlijk alle goeds voor jullie.
  13. Femke:
    22 januari 2023
    Wat een mooie reis hebben jullie samen gemaakt🩷 en fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Ik heb genoten van jullie verhalen. Liefs van ons😘
  14. Johan van der Linden:
    22 januari 2023
    Het was grandioos. Leuk dat je het zo gevolgd hebt. Liefs terug.
  15. Lieke Janssen:
    26 januari 2023